مخالفت مجلس با نحوه عرضه خودرو در بورس کالا

0
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با این شکل عرضه خودرو در بورس کالا مخالفیم، چرا که منافع فروش گران‌تر به جیب خودروساز می‌رود.

به گزارش نبض صنعت، طاهری در حاشیه نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه درباره قیمت خودرو، نمایندگان دغدغه‌هایی درباره نحوه عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت گذاری، قیمت بازار، دلایل افزایش قیمت، وابستگی خودرو به ارز و بحث تورم دغدغه‌هایی را با مسئولان وزارت صمت مطرح و بررسی کردند.

طاهری با بیان اینکه خودروساز‌ها انگیزه دارند که نحوه عرضه خودرو در بورس کالا را مدیریت کنند، افزود: قرار بر این شد که دولت نیازش را مطرح کند تا هفته آینده در کمیسیون بررسی شود و اگر نیاز به قانونگذاری داشت، سود مازادی را که خودروسازان از طریق عرضه در بورس کالا به دست می‌آورند تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هدف، افزایش عرضه خودرو است گفت: افق ما عرضه خودرو به حد نیاز جامعه است، پارسال یک میلیون دستگاه عرضه شد امسال دولت وعده یک و نیم میلیون دستگاه داده و براساس روزشمار تولید، در انتهای سال نزدیک به یک و نیم دستگاه خودرو تولید خواهد شد که ۲۰۰ هزار دستگاه مربوط به خودروساز‌های خصوصی است

طاهری افزود: باید این عدد تا سال ۱۴۰۳ به ۳ میلیون برسد، این فرایند را مدام بررسی می‌کنیم تا تولید داخل افزایش یابد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به نیازی که وجود دارد و کالای سرمایه‌ای شده بحث واردات هم برای پر کردن خلاء خودرو در بازار از طریق واردات تامین شود.

وی در خصوص برنامه وزارت صمت برای وارادت ۱۰۰ هزار خودرو و تاثیر ان بر قیمت بازار افزود: قطعا هر چقدر عرضه بیشتر شود می‌تواند تاثیر گذار باشد، اما انتظار اینکه قیمت کاهش یابد ممکن است این اتفاق نیفتد، اما بی تاثیر نخواهد بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید