پایش عملکرد بخش صنعت و معدن در آبان 1401

0
صنعت
پایش عملکرد بخش صنعت و معدن در آبان ماه 1401 نشان دهنده افزایش شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در آبان ماه 1401 نشان می دهد بخش صنعت و معدن با رشد تولید و فروش روبرو بوده است.

بر این اساس، در آبان ماه شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش 8/2 و 14/4 درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش 7/4 و 14/5 درصدی مواجه شده است.

همچنین در این ماه رشته فعالیت خودرو و قطعات بر مبنای شرکتهای بورسی رکورد جدیدی ثبت کرده و شاخص تولید و فروش آن به ترتیب رشد 47/3 و 67/2 درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل ثبت کرده است.

در عین حال، در آبان ماه 1401 شاخص تولید و فروش رشته فعالیت فلزات پایه برمبنای شرکتهای بورسی، نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 6 درصدی و افزایش 3/2 درصدی داشته است.

در مقابل، در آبان ماه 1401 شاخص تولید و فروش رشته فعالیت شیمیایی به جز دارو بر مبنای شرکت های بورسی، نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش 14/6 و کاهش 4/7 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: تغییرات نرخ تورم تولیدکننده در مهرماه

طی آبان ماه 1401 قیمت فعالیت های صنعتی بورسی رشد مثبت 0/2 درصدی، تورم نقطه به نقطه با حفظ روند نزولی با 2/5 درصد کاهش نسبت به ماه قبل، رشد 36 درصدی و میانگین سالیانه شاخص قیمت با حفظ روند نزولی یکسال اخیر خود، رشد 50/8 درصدی را نشان می دهد.

در این ماه رشته فعالیت دارو پس از رشد منفی 17/1 درصدی قیمت ماهانه در مهر ماه، در آبان ماه نرخ رشد ماهانه 8/2 درصدی داشته است. همچنین، شاخص قیمت ماهانه رشته فعالیت غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر پس از رشد منفی در سه ماه متوالی مهر، شهریور و مرداد در آبان ماه ۱ واحد درصد افزایش یافته و رشد مثبت 0/2 درصدی داشته است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید