محدویت‌های انرژی عامل بلا استفاده ماندن ظرفیت ۱۵ میلیون تنی فولاد

0
صنعت فولاد
صنعت فولاد
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: هم اکنون ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور وجود دارد، اما به علت محدودیت‌های انرژی در عمل حدود ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم.

به گزارش نبض صنعت، بهرام سبحانی با اشاره به اینکه صنعت فولاد به عنوان صنعتی مادر با بیشتر سازمان‌های زیرساختی کشور در ارتباط است‏، گفت: به صورت جزیره‌ای نمی‌توان صنعت فولاد را پیش برد.

وی افزود: هم بخش حمل و نقل یعنی ریلی و جاده‌ای و هم بخش انرژی مانند برق و گاز، باید بصورت هماهنگ و متناسب با ظرفیت فولاد، توسعه پیدا کنند. اگر هر کدام از این بخش‌ها از توسعه فولاد عقب بماند، ظرفیت تولید فولاد کشور معطل می‌ماند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: در گرمای هوا محدودیت برق و در فصل سرما محدودیت گاز برای صنعتی پیشرو مانند فولاد اتفاق مناسبی نیست.

سبحانی ادامه داد: در حال حاضر تولید فولاد فقط در بخش خصوصی انجام می‌شود و دیگر مانند گذشته که فولادی‌ها دولتی بودند، نیست بنابراین باید از بخش خصوصی که در این صنعت اشتغالزا و ارزآور، سرمایه گذاری می‌کند حمایت کرد.

بیشتر بخوانید : محدودیت و قطع گاز صنایع فولادی

وی افزود: مشکل تامین انرژی به دلیل ناهماهنگی میان ۳ وزارتخانه نیرو، نفت و صنعت است در این بین وزارت صمت از تامین انرژی و خوراک کارخانجات جدید فولادی که مجوزشان را صادر می‌کند، مطمئن نیست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید