حضور مدیران ایران خودرو و سایپا در سازمان بازرسی

0
نشست سازمان بازرسی با خودروسازان
در پی نابسامانی بازار خودرو طی هفته­ های گذشته، مدیران ایران خودرو و سایپا، معاون صنایع و حمل و نقل وزیر صمت، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران «ایدرو»، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و نماینده شورای رقابت به سازمان بازرسی کل کشور فراخوانده شدند.

به گزارش نبض صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در پی نابسامانی بازار خودرو طی هفته­ های گذشته، مدیران دو شرکت خودروساز بزرگ کشور، معاون صنایع و حمل و نقل وزیر صمت، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران «ایدرو»، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نماینده شورای رقابت و … به سازمان بازرسی کل کشور فراخوانده شدند.

در این نشست سه ساعته، دکتر اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی پس از شنیدن سخنان مدیران عامل شرکت‌­های خودروساز، معاونین وزیر صمت و اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه خودرو؛ تصریح کرد: شورای رقابت باید در سریع­ترین زمان ممکن به وظیفه قانونی خود در خصوص قیمت گذاری خودرو عمل کند.

وی با تأکید بر ادامه روند عرضه خودرو با روش قرعه­ کشی اعلام کرد؛ عرضه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا باید به همان روال گذشته که تا دو ماه قبل انجام می­شد، ادامه پیدا کند تا تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا مشخص شود.

معاون امور تولیدی سازمان بازرسی در بخش دیگری افزود: چنانچه عرضه خودرو در بازار بورس کالا مبنای قانونی داشته باشد، حتماً باید به نحوی استمرار پیدا کند که منافع مصرف کننده تأمین شود. بنابراین باید به دنبال راهکارهایی بود که عرضه خودرو در بورس کالا پایانی برای سفته بازی و دلال بازی این حوزه باشد.

وی با اشاره به افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو طی هفته‌­های گذشته بیان کرد؛ جامعه از وضعیت قیمت خودرو راضی نیست و دستگاه‌­های اجرایی در این حوزه باید به افکار عمومی پاسخگو باشند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی در این جلسه به شورای گسترش اعلام کرد که سریعاً نسبت به انجام وظیفه قانونی خود پیرامون تعیین­تکلیف قیمت خودروها اقدام کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید