سند استاندارد تخصصی ماشین آلات سنگین تدوین می‌شود

0
مواد معدنی
مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت از امضای تفاهم نامه همکاری سازمان ملی استاندارد با این وزارتخانه برای تسهیل و تسریع فرایند استانداردسازی ماشین آلات سنگین خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، ابوذر جمشیدوند افزود: در راستای رفع مشکل فعالان اقتصادی درخصوص دریافت تاییدیه استاندارد برخی ماشین آلات وارداتی نو، جلساتی با مسئولان سازمان استاندارد برگزار شد و براساس تعاملات صورت گرفته، در حال حاضر، این مشکل برطرف شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی دفتر تخصصی ماشین آلات وزارت صمت، ارتقاء کیفیت و افزایش صادرات ماشین آلات است، گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته با سازمان ملی استاندارد، تدوین اسناد استاندارد و تعیین الزامات آزمون آن، با همکاری دفاتر تخصصی صورت گرفته و مراحل تصویب و ابلاغ آن نیز در حال انجام است که این موضوع به بومی سازی اسناد استاندارد و اجرایی شدن آن کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : فراخوان تسهیلات خرید ماشین‌آلات معدنی تولید داخل

جمشیدوند با اشاره به عزم دفتر تخصصی ماشین آلات وزارت صمت به توسعه استاندارد‌ها در تولید ماشین آلات اشاره کرد و افزود: استانداردسازی در تمامی مراحل و فرایند‌های تولیدی جهت رسیدن به محصولات با کیفیت، در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به تفاهم صورت گرفته با سازمان استاندارد این موضوع از این پس با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید