رکوردزنی تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی در آذرماه

0
صنعت
مرکز پژوهش های مجلس بر اساس نتایج گزارش پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در آذر امسال، اعلام کرد شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی در این ماه به بالاترین سطح در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس در آذر امسال، شاخص تولید و فروش شرکتی های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش 12.9 و 15.7 درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش 2.7 و 3.6 درصدی مواجه شده است.

در این ماه رشته فعالیت خودرو و قطعات، رکورد جدیدی ثبت کرده است و شاخص تولید و فروش آن به ترتیب رشد 48.4 و 86.7 درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل ثبت کرده است. همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت دارو به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده است و نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 25.6 درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش 7 درصدی داشته است.

در آذرماه 1401، شاخص تولید و فروش رشته فعالیت ماشین آلات و تجهیزات با ادامه روند صعودی خود در سال ۱۴۰۱ ، نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشد 35.5 و 95 درصدی را ثبت کرده است.

در آذرماه 1401 نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت های صنعتی بورسی رشد مثبت 0.2 درصدی را ثبت کرده است و رشد نقطه به نقطه به 35.4 درصد رسیده است. درنهایت، میانگین سالیانه شاخص قیمت هم در آذرماه 1401 روند نزولی یکسال اخیر خود را ادامه داد و با 2.1 واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان 49.1 درصد افزایش را نشان می دهد. در این ماه رشته فعالیت دارو همانند آبان ماه مجدداً با افزایش قیمت مواجه بوده و نرخ رشد ماهیانه 9.3 درصدی داشته است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید