اختصاصی/
ثبت سفارش ۴۵۰۰ خودروی دانگ فنگ توسط ایران خودرو

0
مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تشریح جزئیات ثبت سفارش واردات ۴۵۰۰ دستگاه از محصولات شرکت خودروسازی دانگ فنگ چین، گفت: ۴ هزار خودرو، بنزین سوز و ۵۰۰ دستگاه نیز خودروی هیبریدی خواهد بود.

مهدی خطیبی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت در مورد آخرین اخبار مربوط به واردات خودرو توسط ایران خودرو، اظهار داشت: برای واردات خودرو هیچ عجله ای نداریم اما برنامه ما، واردات خودرو در کلاس D است که البته مستقیما توسط ایران خودرو انجام نخواهد شد و این کار توسط یکی از شرکت های زیرمجموعه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه خودروی مورد نظر، یک محصول باکیفیت است، گفت: اقدامات لازم برای واردات این خودرو در نوع بنزین سوز و همچنین هیبریدی در حال انجام است و البته این اتفاق قطعا در سال جاری روی نخواهد داد.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه خودروهای وارداتی، محصول دانگ فنگ چین است، افزود: پارت اول شامل ۴۵۰۰ دستگاه خودرو است که ثبت سفارش واردات این خودروها انجام شده است.

به گفته وی از این تعداد، ۴ هزار خودرو، بنزین سوز و ۵۰۰ دستگاه نیز خودروی هیبریدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: واردات قطره‌چکانی خودرو، بازار را سامان می دهد؟

بیشتر بخوانید: جزئیات عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا

خطیبی تصریح کرد: ایران خودرو یک گروه خودروساز است و اگر هم وارداتی به صورت سی بی یو (خودروی کامل) انجام شود قطعا باید به تولید سی کی دی (قطعات منفصله) ختم شود و مونتاژ خودرو در داخل صورت گیرد.

وی ادامه داد: تجربه ایران خودرو نشان داده که اگر متکی به واردات سی بی یو باشیم، موفق نخواهیم بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید