بازار داغ بخاری برقی

0
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: واحدهای صنفی 40 تا 50 عدد بخاری برقی داشتند به ارگان‌های مربوطه فروختند تا به شهرها و استان‌های بحران‌زده بخاری‌ها را برسانند.
به گزارش نبض صنعت، اکبر پازوکی با بیان اینکه متقاضی برای خرید بخاری برقی در تهران قابل توجه نیست، گفت: میزان تولید بخاری برقی در 5 سال گذشته بعد از افزایش قیمت برق در کشور کاهش پیدا کرد؛ حال امروز برخی استان‌ها در کشور مانند سال 86 شده است که فشار گاز کم و متقاضی برای خرید بخاری برقی افزایش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد این بحران مقطعی باشد و بعد از فروکش شدن سرما خریدار برای بخاری برقی کاهش پیدا کند.

این فعال صنفی ادامه داد: بخاری برقی به میزان کافی در کشور موجود است و نیازی به واردات نداریم و بعد از اینکه فرآیند گازرسانی به استان خراسان و کردستان برسد تب خرید بخاری برقی در این استان‌ها فروکش می‌کند.

وی ادامه داد: فرمانداری‌ها و استانداری‌هایی که با چالش کمبود گاز مواجه شده‌اند با اتحادیه لوازم خانگی تهران تماس گرفتند و خواهان ارسال بخاری برقی از تهران به این استا‌ن‌ها شده‌اند؛ واحدهای صنفی که 40 تا 50 عدد بخاری برقی داشتند به ارگان‌های مربوطه فروختند تا به شهرها و استان‌های بحران‌زده بخاری‌ها را برسانند.

به گفته این فعال صنفی، کارخانه‌های تولیدی اعلام می‌کنند که تولید را در سال جاری به دلیل اینکه در سال‌های گذشته تولیداتشان خریدار نداشت افزایش ندادند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه قیمت بخاری برقی در استان تهران افزایش پیدا نکرد، گفت: 500 تا یک میلیون و 200 هزار تومان قیمت بخاری برقی در تهران است و قیمت‌های بخاری باتوجه به آپشن‌های آن تغییر می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که در لیست فروش برخی فروشگاه‌های اینترنتی بخاری‌های برقی حذف شده است آیا این موضوع به افزایش تقاضا برمی‌گردد؟ گفت: فروشگاه‌های اینترنتی کالاهایی که باید در بازار عرضه کند و متقاضی زیاد است را ندارد این در حالیست که همواره کالای قاچاق دارند.

پازوکی با اشاره به کاهش روند تولید بخاری نفتی، خاطر نشان کرد: متقاضی برای مصرف بخاری نفتی در همه نقاط ایران وجود ندارد از این‌رو تولید آن به چند برند خاص محدود شده است؛ قیمت بخاری نفتی در حالت عادی 2 میلیون و 500 هزار تومان است و نمی‌دانم در شرایط بحرانی امروز با چه نرخی در بازار عرضه می شود. بخاری نفتی امروزی مانند بخاری‌های گذشته نیست و تولیدکنندگان در تولید آنها از مدل‌های ژاپنی الگوبرداری می‌کنند و گرمایش آنها با بخاری‌های گذشته قابل قیاس نیست.

بنا به اظهارات این فعال صنفی؛ بخاری‌های نفتی 800 تا یک میلیون تومانی در بازار موجود است اما متقاضی برای خرید آنها در بازار بسیار کم است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان بخاری گازی تلاش دارند که خط تولیدشان را به گرید ای برسانند، گفت: قیمت بخاری گازی متناسب با مدل آن متفاوت است و از یک میلیون و 500 هزار تومان تا 7 میلیون تومان در بازار موجود است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید