هر ماه ۱۰۰ خودرو وارد می‌شود

0
واردات خودرو این‌ بار به محصولات هیوندای رسید. حال این پرسش مطرح می‌شود که کدام محصول این برنده کره‌ای وارد کشور شده است و آیا فرآیند واردات خودرو تسریع شده است یا ورود خودروهای خارجی به صورت ماهانه باقی می‌ماند؟

به گزارش نبض صنعت، واردات خودرو از ماه گذشته با ورود نخستین محموله خودروهای برند کیا آغاز شد. پس از گذشت یک ماه، یک محموله دیگر، این بار با برند هیوندای وارد کشور شد. اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد، تعداد خودروهای این محموله نیز چشمگیر نبود.

در این رابطه، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ۱۲۰ دستگاه خودرو شنبه، یکم بهمن، وارد بندر شهید باهنر بندرعباس شد. گفته می‌شود این خودروها ساخت شرکت هیوندای محصول کره جنوبی هستند.

کدام خودروهای هیوندای به کشور آمدند؟

پیگیری‌های از بندر شهید باهنر نشان می‌دهد که هنوز مشخص نشده است که چه مدل خودرو از این برند وارد بندر کشور شده است، اما روابط عمومی این بندر اعلام کرد که خودروهای سواری سدان مدل 2022 و 2023 هستند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که احتمال ورود خودرو هیوندای النترا 2022، پالیسید 2023، سانتافه مدل 2023 و اکسلنت 2023 به کشور وجود دارد. قیمت این خودروها همگی حدود 20 هزار یورو تعیین شده است.

محموله‌های بعدی چه زمانی به کشور می‌رسند؟

روابط عمومی بندر شهید باهنر گفت: برنامه واردات 400 دستگاه خودرو و به احتمال زیاد از برند هیوندای از طریق بندر باهنر در دستور کار است که 120 دستگاه آن وارد شد.

گفته می‌شود که واردات محموله بعدی این خودروها در فاصله یک ماه آینده اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر، هر ماه یک‌ بار تنها 100 خودرو به وارد کشور می‌شود. این در حالی است که امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، وعده دیگری در رابطه با تعداد خودروهای وارداتی به کشور داده بود.

او در گفتگویی اعلام کرد: سه ماه پایانی سال جاری، 100 هزار خودرو وارد کشور می‌شود.

با توجه به اظهار نظر روابط عمومی بندر شهید باهنر، تا پایان سال تنها 300 خودرو از طریق این بندر وارد می‌شود.

حال باید در نظر گرفت که واردات خودرو تا کنون از طریق دو بند لنگه و شهید باهنر صورت گرفته است. پس با احتساب اینکه تا پایان سال 100 خودرو دیگر نیز از طریق بندر لنگه وارد کشور شود، در مجموع و در بهترین‌ حالت 300 خودرو وارد می‌شود و نه 100 هزار خودرویی که وزارت صمت وعده آن را داده بود.

به نظر می‌رسد وزارت صمت و شرکت‌های واردکننده برای خرید و واردکردن خودروهای خارجی راه دشواری را در پیش دارند.

نکته دیگری که در رابطه با واردات خودرو وجود دارد، بحث خرید خودرو از کشورهای همسایه است. پس از شیوع کرونا و آغاز بحران‌های صنعت خودروسازی، عرضه خودرو در دنیا کم شد. به‌ طوری که افراد برای خرید خودرو از درب کارخانه نیز باید ماه‌ها منتظر بمانند. با این شرایط خودرو در بازار آزاد کشورهای همسایه نیز کم یافت می‌شود و دست‌اندازی تازه برای شرکت‌های واردکننده ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید