لوازم خانگی ایرانی ۱۵درصد گران شد

0
لوازم خانگی
کارخانه لوازم خانگی
نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: ما در حال حاضر در سطح عرضه دو نوع كالا داریم؛ كالایی كه غیرقانونی وارد كشور می شود و بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته و دوم كالای ساخت ایران كه فعلاً ۱۵ درصد افزایش قیمت پیدا كرده است.

به گزارش نبض صنعت، محمدحسین اسلامیان نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در مورد قیمت لوازم خانگی جهیزیه اظهار كرد: یكی از مولفه های اصلی و تأثیرگذار بر قیمت لوازم خانگی، مواد اولیه است.

وی افزود: وقتی مواد اولیه با قیمت بالاتری در اختیار كارخانه داران قرار می گیرد بالتبع كالا هم با قیمت بالاتری تولید می شود و نوسان آن در بازار خیلی چشمگیر خواهد بود.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: ما در حال حاضر در سطح عرضه دو نوع كالا داریم؛ نوع اول كالایی است كه غیرقانونی وارد كشور می شود و مستقیماً با نرخ ارز مرتبط است و بیش از ۳۰ درصد هم افزایش قیمت داشتند و نوع دوم هم كالاهای ساخت ایران است كه فعلاً ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتند.

وی افزایش قیمت كالای لوازم خانگی را ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه فولاد عنوان كرد و افزود: فولاد كه مستقیماً با صنعت لوازم خانگی در ارتباط است طی یك ماه اخیر ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت پیدا كرده است.

اسلامیان تصریح كرد: در حال حاضر یك جهیزیه معمولی كمتر از ۳۰۰ میلیون تومان نیست یخچال فریزر ایرانی مطلوب ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان، ماشین لباسشویی مطلوب ۱۵ میلیون تومان و قیمت ماشین ظرفشویی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: دولت هم از بابت نرخ ارز و هم از بابت مواد اولیه باید كمك كند و یك ثباتی را ایجاد كند تا تولیدكنندگان با اطمینان خاطر برای یك سال برنامه ریزی كنند و قیمت ها هم روند افزایشی طی نكنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید