شروط رشد اقتصادی ۸ درصدی چیست؟

0
حمیدرضا فولادگر
مشاور وزیر اقتصاد گفت: رشد اقتصادی ۸ درصدی از دو مسیر سرمایه گذاری و بهره وری می‌گذرد كه در این دو حوزه هم موانع و چالش‌هایی داریم.

به گزارش نبض صنعت، حمیدرضا فولادگر، مشاور وزیر اقتصاد و عضو شورای عالی اصل۴۴ درمورد بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار كارآفرینان، تولیدكنندگان و فعالان عرصه‌های دانش بنیان گفت: یكی از مهم ترین بحث‌های مورد اشاره مقام معظم رهبری بحث رشد اقتصادی و مشكلات معیشتی مردم بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری راه حل اصلی حل مشكلات معیشتی مردم را رشد اقتصادی عنوان كردند چون با رشد اقتصادی هم اشتغالزایی می‌شود و سقف درآمدی مردم بالاتر می‌رود و هم اینكه كسب و كارها رونق خواهند گرفت.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینكه نرخ رشد اقتصادی در یكی دو سال گذشته در حد سه درصد و چهار درصد اعلام شده اظهار كرد: اگر همین روند را ادامه دهیم برای سال آینده رشد اقتصادی ۲ درصد پیش بینی می‌شود كه رشد قابل قبولی نیست چون ما سالهایی را هم رشد منفی داشتیم و برای رشد اقتصادی ۸ درصدی باید شاخص‌های اقتصادی كشور خیلی بیشتر از اینها باید رشد كنند.

فولادگر گفت: رشد اقتصادی ۸ درصدی از دو مسیر افزایش سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری می‌گذرد كه ما در این دو حوزه هم موانع و چالش‌هایی داریم ضمن اینكه سرمایه گذاری‌هایمان هم عمدتاً از جنس داخلی است.

وی در مورد گفتگوی تلویزیونی ریاست جمهوری با مردم در شب گذشته و راهبردهای حل مشكلات معیشتی مردم اظهار كرد: مشكلات معیشتی مردم با رشد اقتصادی، مهار تورم، رفع ناترازی عملیاتی دولت و كاهش هزینه‌های تمام شده تولید، حل می‌شود كه همه این عوامل یك مجموعه به هم پیوسته هستند و باید در كنار هم اجرایی شوند.

مشاور وزیر اقتصاد با تأكید بر لزوم هدایت نقدینگی به سمت بخش‌های تولیدی گفت: جهت گیری و برنامه ریزی‌های تیم اقتصادی دولت باید به سمتی باشد كه هدفگذاری‌ها به ویژه رشد اقتصادی و بهره وری و اصلاح ساختار بودجه دولت محقق شوند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید