قاچاق لوازم خانگی شدت گرفت

0
بازار لوازم خانگی
بازار لوازم خانگی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی به کشور شدت گرفته است، گفت: برای ادامه حیات تولیدکننده داخلی لوازم خانگی باید راه صادرات هموار شود.

به گزارش نبض صنعت، اکبر پازوکی با اشاره به اینکه از زمان اعمال تحریم‌ها و عدم ورود لوازم خانگی با برنده کره‌ای به کشور شاهد شدت گرفتن قاچاق در حوزه لوازم خانگی هستیم، گفت: لوازم خانگی سبک را می‌توان به راحتی از طریق یک قایق و از راه دریا به کشور قاچاق کرد.

وی افزود: افزایش نرخ دلار موجب گرانی انواع لوازم خانگی خارجی و داخلی در کشور می‌شود و تا زمانی که شاهد تثبیت نرخ ارز در بازار نباشیم به نوعی رکود تورمی را در بازار لوازم خانگی ایران تجربه خواهیم کرد.

پازوکی تصریح‌ کرد: تولید لوازم خانگی در ایران تنها برای مصرف داخل کشور نیست، بلکه تولیدکنندگان ایرانی به فکر صادرات محصولات خود به خارج از مرز‌ها هم هستند، ولی متاسفانه در این مسیر مشکلات فراوانی دارند که باید این معضلات توسط نهاد‌های دولتی و ایجاد تغییر در بعضی از قوانین حاکم مربوط به صادرات و واردات برطرف شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: عدم وجود رقابت در بازار لوازم خانگی کشور از دیگر مواردی است که باید هر چه زودتر برطرف شود، زیرا تعلل در صادرات انواع لوازم خانگی سبب خواهد شد تا شاهد ورود لوازم خانگی اروپایی به کشور‌های همسایه باشیم.

وی تاکید کرد: برای اینکه تولیدکننده لوازم خانگی در ایران بتواند به حیات خود ادامه دهد باید راه صادرات لوازم خانگی ایرانی به نقاط مختلف جهان هموار شود که تحقق این موضوع تنها با حمایت حاکمیت و دولت میسر خواهد بود.

پازوکی در پاسخ به برخی از انتقادات مبنی بر اینکه کیفیت لوازم خانگی ساخته شده در ایران بسیار پایین است، گفت: باید در پاسخ به مسئولانی که نسبت به کیفیت انواع لوازم خانگی ایرانی انتقاد دارند گفت که اگر تولیدکنندگان محصولات لوازم خانگی ایرانی با کیفیت پایین تولید کالا می‌کنند، چرا به آن‌ها مجوز تولید داده شده است؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اضافه‌ کرد: گردش مالی برای تولیدکننده اهمیت بالایی دارد و این در حالی است که اگر تولیدکننده بخواهد قیمت کالای خود را افزایش دهد با کاهش چشمگیر مشتری مواجه خواهد شد.

پازوکی گفت: نباید از بیان این واقعیت مهم غافل شویم که تکنولوژی ساخت انواع لوازم خانگی در کشور‌های اروپایی و یا حتی آمریکایی بالاتر از ایران است، ولی تولیدکنندگان ایران هم همچنان با تلاش به مسیر خود ادامه می‌دهند تا بتوانند با تولیدکنندگان خارجی در میدان نابرابر که همان تحریم است، رقابت کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید