قیمت گوشت ۵۷۰ هزار تومان شد

0
در شرایطی كه گوشت با قیمت كیلویی ۲۶۰ هزار تومان در میدان بهمن عرضه می‌شود اما برخی فروشگاه‌ها در سطح شهر گوشت را با قیمت حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

به گزارش نبض صنعت، علیرضا عباسی عضو كمیسیون كشاورزی مجلس در مورد خبر افزایش قیمت گوشت به ۵۰۰ هزار تومان اظهار داشت: ما حدود یك سال است كه بعد از مردمی سازی یارانه‌ها با مشكلاتی روبرو هستیم كه تلاطماتی را در بازار گوشت كشور ایجاد كرده است.

وی افزود: قیمت گوشت ۵۰۰ هزار تومانی معلوم نیست كه واقعیت دارد یا خیر و شاید این قیمت مربوط به گوشت خاص درجه یك و یا قسمت خاصی از گوشت باشد.

عضو كمیسیون كشاورزی مجلس با تصریح بر اینكه باید به مردم احترام بگذاریم و با آنها شفاف باشیم گفت: ما موظف به تأمین نیاز مردم به پروتئین هستیم اما در این یك سال هیچ آماری از میزان تولید و نیاز و مصرف در وزارت جهاد كشاورزی نداریم كه برای آن برنامه ریزی كنیم.

عباسی با بیان اینكه ۸۵ درصد گوشت قرمز در داخل كشور تولید می‌شود و ۱۰ تا ۱۵ درصد مابقی هم از خارج وارد می‌شود افزود: مردمی سازی یارانه‌ها سرانه مصرف گوشت مردم را پایین آورده كه به تبع این پایین آمدن مصرف گوشت قرمز باید ۱۵ درصد واردات هم كاهش پیدا كند. از طرف دیگر مردمی سازی یارانه‌ها، هزینه تولید را هم بالا برده بطوریكه نگهداری دام برای دامدار صرفه اقتصادی ندارد.

این نماینده مجلس تأكید كرد: وزارت جهاد كشاورزی باید برای تنظیم بازار و قیمت‌ها و تولید كاری می‌كرد اما متأسفانه در هر دو قسمت كوتاهی كرد تا جایی كه دام‌های مولد به بازار عرضه شد و همین موضوع، موجب كمبود گوشت و افزایش قیمت می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: قیمت گوشت هفته گذشته در میدان بهمن بین ۲۶۰ تا ۲۹۰ هزار تومان بود و معلوم نیست كه همین گوشت ۲۶۰ هزار تومانی چگونه در برخی فروشگاه‌ها كیلویی ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

عباسی با تأكید بر اینكه دستگاه نظارتی و مجموعه وزارت جهاد كشاورزی باید به این قضیه ورود كنند، گفت: ما امروز با رئیس كمیسیون كشاورزی در میدان بهمن حضور پیدا خواهیم كرد و موضوع را بررسی می‌كنیم.

همچنین نادر جرگه توزیع كننده گوشت در میدان بهمن، قیمت گوشت گوساله را ۲۸۰ هزار تومان و شقه گوسفندی ۳۴۵ هزار تومان و قیمت ران گوسفندی را هم ۵۷۰ هزار تومان اعلام كرد و گفت: قیمت گوشت در مناطق دیگر متفاوت است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید