واردات خودروهای دست دوم التهاب بازار را کاهش می‌دهد

0
واردات خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با واردات خودروهای دست دوم خارجی ناترازی بازار خودرو از بین می‌رود و تعداد خودروهای وارداتی افزایش خواهد یافت در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش نبض صنعت، سید جواد حسینی کیا درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر واردات انواع کشنده‌ها، خودروهای سنگین، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، ون‌ها و خودروهای سواری تا عمر 5 سال، گفت: با این مصوبه عرضه خودرو افزایش می‌یابد در نتیجه از یک سو قیمت‌ها منطقی می‌شود و بازار ساماندهی خواهد شد و از سوی دیگر خودروسازان داخلی برای رقابت با خودروهای وارداتی ناچار می‌شوند که کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند.

حسینی کیا ادامه داد: با واردات خودروهای دست دوم ناترازی بازار خودرو از بین می‌رود و تعداد خودروهای وارداتی افزایش خواهد یافت در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: دانش بنیان شدن صنعت خودرو نیازمند اصلاح بازار است

بیشتر بخوانید: قیمت دناپلاس رکورد زد

وی همچنین درباره مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق درباره الزام خودروسازان به عرضه خودرو از طریق بورس کالا، افزود: براساس این مصوبه 85 درصد مابه التفاوت قیمت خودروی عرضه شده در بورس و بهای تمام شده آن به همراه سود منطقی، باید در حوزه حمل و نقل هزینه شود.

وی اضافه کرد: با مصوبه مذکور از مهندسی و مدیریت خودروسازان در عرضه خودرو در بورس جلوگیری می‌شود در واقع انگیزه خودروسازان برای افزایش عرضه خودرو در بورس افزایش می‌یابد که با تحقق این مهم قیمت‌ها منطقی می‌شود و انگیزه دلالان برای ورود به بازار خودرو کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید