معاون استاندارد: بسیاری کم‌فروشی‌ها از کارخانه است

0
فروشگاه
فروشگاه
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه کم فورشی بسیاری از کالاها از مبدا و کارخانه است، گفت: نظام اندازه شناسی از وظایف سازمان استاندارد است و در این زمینه طرح پایش بازار و ستاد پایش کمیت در استان‌ها را در مقوله اندازه‌گیری کمیت راه‌اندازی کردیم.

به گزارش نبض صنعت، احسان ساده با بیان اینکه پس از بررسی‌های سازمان استاندارد موضوع کم فروشی‌ها مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، گفت: ۲ استاندارد برای موضوع تعریف شده است و در این عرصه تمامی تولید کنندگان موظف شدند در قالب نظام برچسب‌گذاری میزان دقیق کالا و ویژگی های محصولات را بصراحت به مشتریان اعلام کنند.

خروج پنج خودرو نخستین بار اتفاق افتاد

وی در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد ما شفافیت است، به مقوله استانداردها در حوزه تولید خودرو پرداخت و بیان کرد: اگر به خودروها و چند خودرویی که در این دوره کوتاه از گردونه تولید خارج شده توجه کنیم مشخص است که این موضوع در این ۴۰ سال عمر خودروسازها نظیر نداشته است.

ساده تصریح کرد: پیش از این فکر نمی‌کنم در نظام استاندارد کسی توانسته باشد تولید خودرویی را متوقف کند چون خودروسازان یک نظام حامی از تامین‌کننده تا، تولید کننده دارند اما ما معتقدیم تا اینها از گردونه خارج نشود محصول جدید جایگزین نمی‌شود.

وی گفت: خودرو مشمول استانداردهای اجباری ۸۵گانه است و ۹ مورد از این استانداردها در سال‌های گذشته طی بهانه‌هایی مانند تحریم و مسائل مختلف تعلیق شده بود که ما در دوره جدید با مصوبه شورای عالی استاندارد این ۹ مورد را احیا کردیم و به دنبال آن برخی از خودروهایی که پلتفرم‌های قدیمی داشتند توان اجرای این استانداردها را نداشتند و خود به خود از چرخه خارج شدند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: خروج پنج خودرو از چرخه تولید با استناد بر ۹ مورد از استانداردهای احیا شده برای اولین بار اتفاق افتاد و نظام استاندارد در این زمینه محکم پافشاری کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت صمت در دوران جدید همکاری خیلی خوبی با سازمان استاندارد داشته است، تاکید کرد: وزارت صمت به عنوان متولی حاکمیتی بخش خودرو در کنار استاندارد ایستاد.

استاندارد جدید عرصه خودرو

ساده با اشاره به اینکه یکی از استانداردهای جدید تعریف شده برای خودروها بحث حفاظت از عابران پیاده است، گفت: فقط سرنشین ملاک نیست و باید درنظر گرفت پلتفرم یک خودرو با یک عابری تصادف داشت کمترین آسیب به عابر وارد شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید