افزایش عرضه و کاهش تقاضا علت کاهش قیمت ارز

0
ارز
ارز
مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: افزایش عرضه و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت‌های ارز شده است.

به گزارش نبض صنعت، توکلی با اشاره به آخرین وضعیت بازار غیررسمی ارز افزود: کانال شکنی‌ها در جهت کاهش قیمت در مرکز مبادله ارز و طلای ایران هم اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: شنبه در تالار حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران‏, نرخ حواله با عدد ۳۷ هزار و ۴۸۷ تومان معامله می‌شد و یکشنبه وارد کانال ۳۶ هزار تومان شد که با ۳۶ هزار و ۹۰۰ معامله شد.

وی افزود: در حوزه اسکناس هم از کانال ۴۱ هزار تومان نرخ شنبه با عدد ۴۱ هزار و ۲۳۶ تومان، یکشنبه وارد کانال ۴۰ هزار تومان با عدد ۴۰ هزار و ۵۹۰ تومان شد.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: علاوه بر کاهش قیمت‌ها در مرکز مبادله، افزایش عرضه قابل توجه از سوی صادرکنندگان در تالار حواله داشتیم که بیشترین میزان عرضه را در تالار حواله از روز افتتاح تجربه کردیم و به عدد ۴۹۱ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو رسید.

توکلی با بیان اینکه میزان معاملات هم در حد ۲۴۱ میلیون یورو بود، افزود: این اتفاق‌های خوب در حوزه حواله و اسکناس و تالار ارز خدماتی، عامل قابل توجهی برای کاهش تقاضا و کاهش قیمت در بازار غیررسمی است؛ از آن طرف هم افزایش عرضه‌ها در بازار مبادله در تالار حواله، عامل قابل ملاحظه دیگری برای کاهش قیمت هاست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا روند بازار ارز را کاهشی پیش بینی می‌کنید؟ گفت: تلاش بانک مرکزی این است که ثبات و آرامش به بازار ارز برگردد و التهابات را مدیریت کند، بازار روی اعدادی در نرخ تعادلی قرار خواهد گرفت که آرامش روانی برای مردم ایجاد می‌کند.

توکلی با اشاره به اینکه بانک مرکزی با افزایش عرضه به وظیفه ذاتی خود در ایجاد ثبات و آرامش در ارز عمل می‌کند‏, افزود: با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید