انتقاد از بی کیفیتی میوه تنظیم بازاری شب عید

0
قیمت میوه
عضو كمیسیون كشاورزی مجلس ضمن انتقاد از بی‌كیفیتی میوه مورد نظر دولت برای شب عید مردم، تاكید كرد: نرخ‌گذاریِ ۱۰ درصدی زیر قیمت به معنای تنظیم بازار نیست.

به گزارش نبض صنعت، علیرضا عباسی با بیان اینكه محصولات بازار شب عید ابتدا باید تامین گردد تا بتوان آن را مدیریت كرد، گفت: تولید كننده باید در نظر گرفته شود و این كار برای او مقرون به صرفه باشد. ولی مشكل كنونی امروز در كشور فاصله قیمتی عجیب و غریبی میان تولید و مصرف است كه گاه از دو الی سه برابر فزونی می

وی با بیان اینكه چنین رویه‌ای موجب نارضایتی مصرف كننده و تولید كننده شده است، ادامه داد: مدیریت باید در این زمینه اتفاق افتد و فاصله را تا جای ممكن به حداقل برسانیم و وظیفه وزارت جهاد كشاورزی نیز مبنی بر تنظیم بازار شب عید است ولی باید این وظیفه به گونه‌ای انجام شود كه هم برای تولید كننده و هم مصرف كننده، مقرون به صرفه باشد.

عباسی تاكید كرد: قیمت تعیین شده برای میوه شب عید مخصوص تهران است و این نرخ‌ها در شهرستان كاملا متفاوت است و بسیار بیش از این هاست.

وی خاطرنشان كرد: به برخی استان‌ها سر زدیم و مشاهده كردیم سیب عرضه شده تا ۳۰هزار تومان قیمت داشته و اصلا كیفیت ندارد و پرتقال ۱۸ هزار تومانی هم فاقد كیفیت است. یعنی كشاورز كیلویی ۴ هزار تومان پرتقال را فروخته است و مصرف كننده با قیمت ۱۸ هزار تومان یك كالای بی كیفیت خریداری می‌كند؛ وزارت جهاد كشاورزی باید دنبال چنین مسئله‌ای می‌رفت و می‌دانست ۱۰درصد زیر قیمت بازار به معنای تنظیم بازار نیست.

میوه ارزان تر از ۱۴ هزار تومان نداریم

خسرو مقدسی زاده، مدیر بهره برداری سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری نیز با اشاره به وظیفه ذاتی این نهاد در كلان شهر تهران و لزوم تحقق امنیت غذایی اظهار كرد: از یك ماه قبل برنامه ریزی كردیم و در زمینه سیب و پرتقال و آجیل و خشكبار برای مردم برنامه ریزی كردیم.

وی با اشاره به قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی میادین میوه و تره بار كه كمتر از سطح شهر تهران است، ادامه داد: در زمینه تنظیم بازار از جهت جهاد كشاورزی اقلام را دریافت كرده و توزیع می‌كنیم. از هفته گذشته نیز توزیع سیب و پرتقال را در میدان مركزی تهران بزرگ آغاز كردیم تا به صورت غیر مستقیم تنظیم را در دست بگیریم.

مقدسی زاده با اعلام این كه سیب از ارومیه و پرتقال از مازندران به منظور تنظیم بازار شب عید به بازار میوه و تره بار تهران گسیل شده است، گفت: این اقلام در میادین ۲۲ گانه شهر تهران از دیروز صبح آغاز شده است.

وی در رابطه با قیمت‌های مصوب تنظیم بازار هم گفت: پرتقال در میدادین ۱۴ هزار و ۹۰۰، سیب زرد ۲۲ هزار تومان و سیب قرمز ۲۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید