تلاش وزارت صنعت برای تخصیص وام تولیدکننده خاص لوازم خانگی

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی

معاون وزیر صمت گفت: برای حل مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی، دوباره با بانک مرکزی مکاتبه خواهیم کرد تا موضوع در شورای پول و اعتبار تعیین تکلیف شود.

به گزارش نبض صنعت، سید مهدی نیازی افزود: درخواست وزارت صمت این است که مکاتبه درباره حل مشکل ذی‌نفع واحد در جلسه شورای پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به مکاتبه قبلی خود با بانک مرکزی گفت: مکاتبه ما به واحد لوازم خانگی خاصی مربوط نبوده، اما تحت تأثیر جوسازی‌های رسانه‌ای بانک مرکزی این درخواست را رد کرده است.

نیازی گفت: اگر مشکل ذی‌نفع واحد حل نشود تولید در واحدهای لوازم خانگی متوقف و به روند تأمین بازار این صنعت آسیب وارد می‌شود.

بر اساس این گزارش طی روزهای گذشته معاون وزیر صمت در نامه‌ای به بانک مرکزی برای حل مشکل تولیدکنندگان لوازم خانگی خواستار تخصیص تسهیلات با حذف مقررات ذی‌نفع واحد شده بود.

به دنبال انتشار این نامه برخی رسانه‌ها آن را مربوط به یک واحد تولیدی خاص عنوان کرده بودند که وزارت صمت این موضوع را تکذیب و تاکید کرد این تسهیلات برای همه تولیدکنندگان لوازم خانگی خواهد بود که متقاضی آن باشند.

با وجود توضیحات معاون وزیر صمت، مدیر کل عملیات پولی و اعتباری اداره اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به درخواست وزارت صمت با تاکید بر اینکه قائل شدن استثنائات، در زمینه ضوابط آئین نامه تسهیلات، تبعات منفی برای شبکه بانکی به دنبال خواهد داشت، با کلیات آن تلویحاً مخالفت کرد.

در پاسخ مدیر کل عملیات پولی و اعتباری اداره اعتبارات بانک مرکزی به نامه معاون وزیر صمت آمده است: در سنوات گذشته مستثنی شدن موردی اشخاص و گروه‌های مختلف و متعدد از مفاد آئین نامه تسهیلات و تعهدات کلان بدل به مانعی مهم برای نیل به اهداف متصور از آئین نامه شده است، بر همین اساس، قائل شدن استثنائات بیشتر در خصوص ضوابط آئین نامه تسهیلات و تعهدات کلان ریسک‌ها و تبعات منفی برای شبکه بانکی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید