برنامه تأمین پایدار مواد اولیه کارخانه های لوازم خانگی

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت گفت: قرارداد‌های بلندمدت با تولیدکنندگان مواد پتروشیمی و خرید اعتباری محصولات فولادی دو راهکار وزارت صمت برای تأمین پایدار مواد اولیه تولیدکنندگان لوازم خانگی در سال جدید است.

به گزارش نبض صنعت، محسن شکراللهی مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت گفت: صنعت لوازم خانگی در سال گذشته با رشد ۲۴ درصدی صادرات همراه بوده است، بیشترین آمار صادراتی با رشد ۸۲ درصدی در کالای یخچال و یخچال فریزر بوده و حدود ۳۰ میلیون دلار صادرات یخچال و یخچال فریزر داشتیم.

در صحت این آمار یک صادر کننده لوازم خانگی از صادرات در سال گذشته به کشور‌های لیبی، افغانستان، عراق، الجزایر، آذربایجان و روسیه خبر می‌دهد. رشد تولید لوازم خانگی نیز به گونه‌ای است که یک تولیدکننده از آغاز بکار با تولید یک محصول و تولید کنونی حدود ۴۰ محصول می‌گوید.

در این بین عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی می‌گوید: با وجود افزایش تولید و صادرات، تولید کنندگان با چالش‌هایی نیز مواجه اند؛ نیاز ورق سرد لوازم خانگی حدود ۴۰ هزار تن برآورد شده، اما عرضه آن، ۱۵ هزارتن است که ناترازی میزان عرضه و تقاضا و نبود اطمینان از استمرار تامین مواد اولیه بزرگترین مشکل تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک است.

محسن شکراللهی مدیر کل دفتر لوازم خانگی وزارت صمت با اشاره به اقدامات در دست برای رفع این چالش‌ها می‌گوید: در ماه اخیر طی مکاتبه‌ای که با مجموعه فولاد مبارکه داشتیم درخواست کردیم تولیدکنندگان لوازم خانگی بتوانند به صورت اعتباری از بورس کالا مواد اولیه خود را تهیه کنند همچنین در صنایع پلیمری و شیمیایی با تنظیم قرارداد‌های بلند مدت در خواست‌های خود را داشته باشند و مواد پلیمری هم در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : رشد ۲۴ درصدی صادرات لوازم‌خانگی در سال ۱۴۰۱

وی با اشاره به هدفگذاری در سال جدید گفت: حداقل در ۳ مورد تولید مشترک را در بازار‌های صادراتی با کشور‌های منطقه از جمله عراق آغاز می‌کنیم علاوه بر صادرات محصول نهایی و قطعات لوازم خانگی، درسال جدید تولید مشترک و سرمایه گذاری را در این کشور‌ها و کشور‌های ارمنستان‏, روسیه و عمان و همکاری جدیدی را با قطر آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید