ریشه تورم در مشكلات بخش تولید است

0
صنعت
مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی گفت: تا زمانی كه مسائل و مشكلات بخش تولید در داخل حل نشود هیچ وقت نمی‌توان مسئله تورم را در اقتصاد حل كرد.

به گزارش نبض صنعت، دكتر محمد موسی مطلبی در مورد راهكارهای تحقق شعار سال اظهار كرد: بخش جهاد دانشگاهی مدتهاست كه در حوزه تولید فعالیت می‌كند و ریشه تورم را هم در مشكلات و چالش‌های حوزه تولید می‌داند.

وی معتقد است تا زمانی كه مسائل و مشكلات بخش تولید در داخل حل نشود هیچ وقت نمی‌توان مسئله تورم را در اقتصاد حل كرد چراكه عرضه در كشور ما محدودیت دارد و هر اتفاقی هم كه در سمت تقاضا رخ دهد سمت عرضه نمی‌تواند پاسخگو باشد.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی با بیان اینكه تحقق مهار تورم از مسیر رشد تولید می‌گذرد گفت: صرف نظر از مشكلات تولید و مسائل تولیدكنندگان، یك سری مشكلات حكمرانی هم در كشور وجود دارد از جمله اقتصاد متكی بر نفت و دلالی و واسطه گری كه این نعمت الهی را به نقمت تبدیل می‌كنند.

مطلبی خاطرنشان كرد: مهم ترین كاری كه در كوتاه مدت می‌توان دنبال كرد این است كه دولت‌ها پایه پولی را كنترل كنند چون استقراض از بانك مركزی و استقراض از بانكها به هر نحوی كه باشد نهایتاً منجر به تورم خواهد شد.

وی افزود: تا زمانی كه نقدینگی به بخش تولید هدایت نشود تورم‌های وحشتناكی را ایجاد می‌كند و پاسخگوی تقاضاهای موجود نخواهد بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید