بررسی لایحه تشکیل سازمان بازرگانی در مجلس

0
سازمان بازرگانی
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی لایحه تشکیل سازمان بازرگانی در نشست امروز این کمیسیون، گفت: به زعم نمایندگان، در شرایط فعلی فرآیندها باید اصلاح و تقویت شود و مشکلات کنونی ناشی از ساختار نیست بلکه مشکل از فرآیندها و اجرای نادرست است.

به گزارش نبض صنعت، مصطفی طاهری در تشریح نشست امروز(یکشنبه 20 فروردین ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نخستین دستورکار امروز کمیسیون بررسی لایحه تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان ملل متحد راجع به استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‌المللی بود که پس از رسیدگی، این لایحه تصویب شد.

وی افزود: دومین دستورکار امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات بود که در این جلسه، پس از رای‌گیری مقرر شد که گزارش مربوطه در صحن علنی مجلس قرائت شود.

وی با اشاره به بررسی لایحه دو فوریتی تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: در جلسه امروز درباره تشکیل سازمان بازرگانی یا وزارت بازرگانی با اعضای کمیسیون و نمایندگان اتاق بازرگانی، مرکز پژوهش‌ها، سازمان امور استخدامی همفکری صورت گرفت تا نظرات مخالفان و موافقان شنیده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: جلسه امروز با این هدف برگزار شد تا مشخص شود، آیا مشکل تنظیم بازار مربوط به ساختار است و با جدا شدن سازمان یا وزارت بازرگانی قابل حل است یا مشکل از فرآیندها و اجرای نادرست است. هرچند در این جلسه درباره لایحه سازمان بازرگانی رای‌گیری نشد اما 80 درصد اعضای کمیسیون با تشکیل سازمان و وزارت بازرگانی مخالف بودند البته ذکر این نکته نیز لازم است که با تشکیل سازمان بازرگانی مخالفت بیشتری شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: به زعم نمایندگان، در شرایط فعلی فرآیندها باید اصلاح و تقویت شود و مشکلات کنونی ناشی از ساختار نیست بلکه مشکل از فرآیند و اجرای نادرست است و اگر با همین چارچوب سازمان بازرگانی یا وزارت بازرگانی تفکیک شود، وضعیت بدتر نیز می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید