بازار خودرو نزولی شد

0
بازار خودرو
پس از اعلام زمان تحویل خودروهای عرضه شده در سامانه فروش از سوی خودروسازان، به دلیل افزایش عرضه خودروها به بازار، قیمت خودرو در بازار روند نزولی به خود گرفته است.

به گزارش نبض صنعت، اصلاح قیمت مصوب خودرو شرایط مناسبی برای افزایش تولید خودروسازان در  فروردین‌ماه و با توجه به برنامه وزارت صمت برای  تولید خودرو حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در سال جاری، حذف قرعه کشی، تحویل خودرو به تمامی متقاضیان  و واردات بیش از 200 هزار خودرو در سال جاری  با افزایش عرضه‌ها شاهد بازار متعادل خواهیم بود.

همچنین پس از اعلام زمان تحویل خودروهای عرضه شده در سامانه فروش از سوی خودروسازان بازار خودرو نیز به آن واکنش نشان داده و به دلیل افزایش عرضه  قیمت خودرو در بازار روند نزولی به خود گرفته است.

بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد محصولات ایران‎‌خودرو کاهش یبشتری نسبت به محصولات دیگر خودروسازان داشته است به صورتی که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت  ۳۰ میلیونی، به قیمت ۶۲۰ میلیون تومان معامله شد. مدل های مختلف پژو پارس نیز بین ۱۸ تا ۳۰ میلیون کاهش قیمت را تجربه کرده اند.

همچنین قیمت محصولات سایپا پس از اعلام تحویل تمامی محصولات عرضه شده در سامانه فروش در بازه زمانی کمتر از 3 ماه کاهش یافت است. قیمت خودروهای تیبا، ساینا و کوییک به طور میانگین حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

قیمت بازار ساینا و ساینا S به ترتیب با ۶ و ۸ میلیون کاهش قیمت به ۴۲۴ و ۴۲۹ میلیون تومان رسید. همچنین کوییک، کوییک پلاس اتوماتیک و کوییک R پلاس اتوماتیک به ترتیب معادل ۱۱، ۱۲ و ۱۳ میلیون تومان کاهش قیمت، معادل ۴۱۶، ۵۱۰ و ۵۱۸ میلیون تومان معامله شدند. شاهین نیز بیشترین افت قیمت را در بین مخصولات سایپا داشته است و با  کاهش ۲۲ میلیونی به قیمت ۷۱۲ میلیون تومان معامله شد.

در بخش خودورهای مونتاژی نیز قیمت انواع ام وی ام بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون، چری بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون، تیگو بین ۳۰ تا ۸۰ میلیونفیدلیتی ۴۰ تا ۵۰ میلیون و دیگنیتی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید