هشدار نسبت به تعطیلی 160 واحد کنسروسازی به دلیل نبود روغن

0

سندیکای صنایع کنسروسازی در نامه ای به رییس جمهوری با اشاره به اینکه حدود ۴۵ روز است سهمیه روغن صنایع تحت نظر این سندیکا تحویل نشده و خطوط تولید ۱۶۰ واحد صنعتی عضو سندیکا از جمله برندهای ملی و مطرح کشور یا تعطیل شده اند یا در حال تعطیلی اند، در خصوص تعطیلی این کارخانه ها و بیکاری صدها هزار کارگر هشدار داد.

به گزارش نبض صنعت، در بخشی از متن نامه سید محمدرضوی به ابراهیم رئیسی آمده است:

با احترام به استحضار می‌رساند که یکی از مواردی که در سالیان اخیر مورد تأکید و تأیید مقام معظم رهبری واقع شده حمایت از تولید داخلی و حفظ اشتغال کارگران و کارمندان شاغل در این بخش بوده و جنابعالی چه در دوران تصدی قوه قضائیه و چه در حال حاضر به درستی تأکید فرموده‌اید که حتی یک خط تولید و یک کارخانه نباید لحظه‌ای متوقف شده یا تعطیل شود.

بعد از ارائه لایحه بودجه و مباحث اصلاح نرخ ارز برای بعضی از مواداولیه وارداتی از جمله روغن خام سویا، متأسفانه حدود ۴۵ روز است که سهمیه روغن صنایع تحت نظر این سندیکا تحویل نشده و خطوط تولید ۱۶۰ واحد صنعتی عضو سندیکا از جمله برندهای ملی و مطرح کشور یا تعطیل شده یا در شرف تعطیلی است که قطعاً این موضوع مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری و جنابعالی است.

با عنایت به تعطیلی کارخانجات و سردرگمی صنایع و دلشوره‌ای که بین هزاران کارگر شاغل در این بخش حادث شده، مکاتبات و جلسات پرشمار با سطوح مختلف وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت برگزار و تمامی مراتب و خطرات احتمالی به ویژه بیکاری کارگران پرشمار، و امکان بهره‌برداری از این موضوع را به استحضار همه عزیزان به صورت کتبی و شفاهی رسانیده و متأسفانه تاکنون هیچ گام عملی در جهت حل برداشته نشده است.

مبحث تغییر قیمت و اصلاح نرخ ارز به هیچ وجه مورد مخالفت سندیکا نبوده ولی انتظار دارد همکاران شما در دولت با اتخاذ راهکار کوتاه‌مدت هرچه سریعتر به حمایت از تولید داخلی برخاسته و خطوط تولید را از تعطیلی رهایی بخشند و با اختصاص سهمیه ماه‌های آذر و دی ابتدا مشکل بیکاری کارگران و جلوگیری از خالی شدن قفسه‌های فروشگاه‌ها را حل و فصل و با اعلام قیمت هر چند به صورت علی‌الحساب زمینه‌ساز اصلاح نرخ و سایر موارد مربوط باشند.

لذا ضمن تأکید چندباره بر این مهم که بلاتکلیف نگه‌داشتن صنایع تولیدی و عدم تعیین وضعیت و عدم پاسخگویی مسئولانه توسط وزارت‌خانه‌های ذیربط به هیچ وجه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و نقطه نظرات جنابعالی نبوده و قطعاً آسیب‌های جبران ناپذیری را به صنایع و تولید داخلی وارد خواهد ساخت. از جنابعالی خواهشمند است در این زمینه اوامر فوری و راهگشا صادر فرمائید.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید