تدوین آئین نامه برق صنایع به کُندی پیش می رود

0
برق کارخانه سیمان
عضو کمیسیون انرژی مجلس از کُندی در تدوین آئین نامه مربوط به برق صنایع پیرو قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق انتقاد کرد و گفت:متاسفانه آئین نامه مربوط به برق صنایع به کندی پیش می رود و باید در این بخش رویکردها تغییر کند.

به گزارش نبض صنعت، هادی بیگی نژاد در ارزیابی خود از اجرای «قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق» در کشور اظهار داشت: در این بخش ابتدا این نکته حائز اهمیت است که قطع نشدن برق نیاز به سرمایه گذاری وزارت نیرو در حوزه های مختلف دارد.

وی با اشاره به منابع حاصل از اجرای قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق بیان کرد: قانون در این بخش تاکید داشته که این منابع باید در حوزه های پژوهشی، کاهش تلفات و یا بهینه سازی تولید و توزیع برق مصرف شود و این موارد از جمله محسنات قانون فوق است.

بیگی نژاد بیان کرد: همچنین در بخش انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری در این قانون، وزارت نیرو جدی تر عمل کرده ولی در برخی موارد همچون تدوین آئین نامه اجرایی برق صنایع اقدامات به کندی پیش می رود.

وی افزود: در مجموع وزارت نیرو در نگارش آئین نامه مربوط با قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق و جدیت در اجرای آن متوسط به پایین عمل کرده که باید این تلاش ها بیشتر شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: باید تدوین آئین نامه برق صنایع و مسائلی همچون صادارت برق، در راستای قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، بهتر پیش می رفت. متاسفانه آئین نامه مربوط به برق صنایع به کندی پیش می رود و باید در این بخش رویکردها تغییر کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید