تورم کالا‌ها در حوزه وزارت صمت کمتر از تورم کل اقتصاد بود

0
وزیر صمت
وزیر صمت با بیان اینکه سال گذشته مجموع تورم کالا‌ها در حوزه وزارت صمت کمتر از تورم کل اقتصاد بود، گفت: قرار است در کشور فضایی ایجاد شود تا صاحبان کسب و کار بتوانند به راحتی همه نیاز‌های خود را گسترش دهند.

به گزارش نبض صنعت، فاطمی امین اظهار داشت: امروز ۲۰۰ کسب و کار در حوزه فناوری مجوز گرفتند که امیدواریم این کسب و کار توسعه پیدا کند

وی گفت: قرار است در کشور فضایی ایجاد شود تا صاحبان کسب و کار بتوانند به راحتی همه نیازهای خود را گسترش دهند،هزینه های تولید یکی از مشکلات بر سر راه تولید کنندگان است تورم تولید در سال های گذشته ۱۱۶ درصد بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ بهبود پیدا کرد،رشد تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی که در بورس اوراق بهادار هستند، در اسفند ۱۴۰۱، ۱۲.۸ درصد بوده است. همچنین رشد تولید در چندین ماه از سال ۱۴۰۱، بالاتر از ۸ درصد بوده که طی ۵ سال گذشته بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به لحاظ تولید و مهار تورم در بخش صنعت اتفاقات خوبی رخ داد، افزود: مجموع تورم کالاها در حوزه وزارت صمت کمتر از تورم کل اقتصاد بود. در سال گذشته بیش از کل اقتصاد رشد در بخش صنعت داشته‌ایم.

وزیر صمت با اشاره به اینکه برای امسال برنامه مهار تورم و رشد تولید منتشر شده است، گفت:میل داریم نخبگان  روی آن نظر دهند.

وی در خصوص واگذاری سایپا و ایران خودرو گفت: در تابستان سال گذشته آگهی فروش ایران‌ خودرو و سایپا در روزنامه منتشر شد که یک خریدار برای سهام سایپا و دو خریدار برای سهام ایران‌ خودرو اعلام آمادگی کرد که هر سه این خریداران در واقع یکی بودند، بنابراین عملاً یک نفر متقاضی خرید سهام دو شرکت خودروساز بود و لذا امکان برگزاری مزایده برای یک نفر وجود نداشت و این کار صورت نگرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اما با توجه به این که سال گذشته رشد خوبی خودروسازان در تولید داشتند و شیب زیان آنها کاهش یافته است، تصور ما این است که در صورت فراخوان برای عرضه سهام خودروسازان مشتریان بیشتری اعلام آمادگی کنند.

فاطمی امین گفت: مورد دیگر این که باید تحول در نظام بانکی رخ دهد، لذا یک کاری را از سال گذشته با بانک مرکزی آغاز کرده‌ایم با عنوان تامین مالی زنجیره بخشی که بانک مرکزی سامانه ویژه این کار را به نام سامانه آزرم طراحی کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید