کاهش تعرفه واردات خودرو به 20 درصد

0
خودروی خارجی
خودروی خارجی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تعرفه واردات خودرو با نهایی شدن دیدگاه مجلس شورای اسلامی، به 20 درصد کاهش می یابد.

به گزارش نبض صنعت، برخی مخاطبان «نبض صنعت» با ارسال سوژه ای خواستار پیگیری موضوع واردات خودرو به کشور در جهت افزایش کیفیت خودروهای داخلی و همچنین کاهش قیمت ها در بازار شدند.

در این مورد جلال رشیدی با انتقاد از حضور دولت در صنعت خودروسازی معتقد است: خودروسازان ادعا می‌کنند که قیمت تمام شده تولید بیش از قیمت فروش خودرو است بنابراین زیان‌ده هستند، با فرض درستی این ادعا، درخواست این شرکت‌ها مبنی بر آزاد شدن قیمت خودرو را مشروط بر آزاد شدن واردات به گونه‌ای که نرخ تعرفه واردات کنونی طی 3 سال به 20 درصد برسد، می‌پذیریم.

وی با طرح این پرسش که آیا خودروسازان در بازار رقابتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند؟ اضافه کرد: در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای دنا اتوماتیک که به نوعی لوکس‌ترین محصول خودرسازان کشور است، حدود 400 میلیون تومان است در حالی که در سایر کشورها با این عدد می‌توان محصول باکیفیت‌تری خریداری کرد. باید به این نکته نیز توجه کرد که کارگر ما روزانه 100 تا 150 هزار تومان دستمزد می‌گیرد و هزینه انرژی در ایران ریالی است، حال آنکه خودروسازان خارجی دستمزد کارگر و هزینه‌های حامل های انرژی را به نرخ دلار می‌پردازند.

کوچی با انتقاد از مواضع فاطمی امین وزیر وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره صنعت خودرو پیش از رای اعتماد با اظهارات کنونی وی متفاوت است که این موضوع جای سوال دارد.

سیاست خودرویی دولت سیزدهم در 5 ماهه نخست بدون هویت مشخصی است که نه به دنبال خصوصی سازی واقعی رفته و نه طرح روشنی ارائه داده است که نتیجه آنرا در رالی روزانه قیمت ها در دو بازار خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی می توان مشاهده کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید