ایران به دنبال فتح بازارهای صادراتی جدید است

0
سرپرست وزارت صمت گفت: از اهداف مهم ایران اکسپو ۲۰۲۳ توسعه بازارهای صادراتی، توسعه روابط با کشورهای مختلف و فتح بازارهای صادراتی جدید است.

به گزارش نبض صنعت، مهدی نیازی امروز در آئین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۳)، اظهار داشت: رویداد نمایشگاهی کم نظیری در حال برگزاری است، زیرا از رویکردهای مهم دولت سیزدهم برقراری ارتباط گسترده با کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه و همسو است.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه در این رویداد بیش از ۶۵ کشور جهان حضور دارند، افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ فعال اقتصادی، تاجر و صنعتگر در این رویداد برای مشاهده توانمندی‌های صادراتی ایران حضور پیدا کرده‌اند که به وسعت ۳۵ هزار متر مربع در ۱۲ حوزه در حال برگزاری است.

نیازی با تاکید بر اینکه می‌توانیم روابط گسترده‌ای با دیگر کشورها با برگزاری این نمایشگاه برقرار کنیم، ادامه داد: از اهداف مهم ایران اکسپو ۲۰۲۳ توسعه بازارهای صادراتی، توسعه روابط با کشورهای مختلف و فتح بازارهای صادراتی جدید است.

وی افزود: در رویکرد جدید باید بازارهای صادراتی را توسعه دهیم و در همین راستا کشورهای آسیای جنوب شرقی، منطقه آفریقا و همسایگان مناطق هدفی هستند که در اولویت برنامه‌ریزی ارتباط و توسعه روابط تجاری قرار دارند.

بیشتر بخوانید : شکسته شدن رکورد صادرات در سال ۱۴۰۱

سرپرست وزارت صمت گفت: در این رویداد چند روزه مذاکرات با مقام‌های کشورهای حاضر، جلسات B To B با فعالان اقتصادی و نشست‌های مذاکراتی بین دولت و مقام‌های تجاری کشورها برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ رویداد در بطن برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو برنامه‌ریزی شده است، ابراز امیدواری کرد: این رویدادهای منجر به انعقاد تفاهم نامه‌ها، قراردادها و موضوعاتی شود که بر مبنای آنها امسال و سال‌های آینده با جهش تجاری رو به رو شویم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید