اقدامات دولت در زمینه مهار تورم و رشد تولید ملموس باشد

0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید با همه ظرفیت های خود پا به میدان گذاشته و جلوی افزایش قیمت های بی دلیل کالاهای اساسی مردم را بگیرد.

به گزارش نبض صنعت، محمد علی پور با اشاره به راهکارهای مهار تورم در اقتصاد کشور افزود: بسیاری از مشکلات در زمینه مهار تورم  زیر ساختی است و باید ریشه مشکلات را شناسایی و برطرف کرد.

وی با اشاره به تاثیر کسری بودجه در افزایش نرخ تورم بیان کرد: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم تا کسری بودجه سالیانه افزایش پیدا کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هرگونه اضافه برداشت دولت از بانک مرکزی می تواند به تورم دامن بزند، تاکید کرد: حتما انتشار پول بدون پشتوانه می تواند اثرات مخربی بر اقتصاد کشور و تورم داشته باشد که باید از این موضوع نیز پرهیز کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه کاهش نرخ تورم اقدامات مناسبی در چند وقت اخیر رخ نداده است، بیان کرد: البته پس از استیضاح وزیر صمت تا حدودی جلوی افزایش قیمت خودرو گرفته شده است اما این افزایش قیمت باید به سایر کالاهای دیگر تسری پیدا کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید مدیریت جدی بر کالای اساسی مردم داشته باشد، اظهار کرد: نظارت در بحث تهیه و توزیع کالای اساسی مردم امری ضروری است و باید این نظارت  و کنترل همیشگی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: سازمان های نظارتی دولت باید با هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم برخورد کند. حتما این رویکرد به مهار تورم کمک خواهد کرد.

علی پور با بیان اینکه دولت باید در کنار نگاه به مهار تورم، رونق تولید را نیز در دستور کار قرار دهد، اظهار کرد: حتما باید در کوتاه مدت سلسله اقدامات دولت در زمینه مهار تورم و رشد تولید خود را نشان داده و مردم ماحصل این اقدامات را حس کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد:دولت باید با همه ظرفیت های خود پا به میدان گذاشته و جلوی افزایش قیمت های بی دلیل کالاهای اساسی مردم را سد کند. در این راستا دستگاه هایی همچون تعزیرات باید پیشگام بوده و با مسببین گرانی ایجاد شده در کالاهای اساسی برخورد کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید