تردد ۸ میلیون خودرو فرسوده در کشور

0
خودروی فرسوده
نوسازی خودروهای فرسوده
­دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: براساس آمار وزارت کشور، ۴ میلیون خودروی سواری، ۲ میلیون موتور سیکلت و ۲ میلیون خودروی سنگین فرسوده، در کشور تردد می‌کنند.

به گزارش نبض صنعت، سید امیر احمدی افزود: ۸ میلیون خودرو اعم از سواری، موتورسیکلت و سنگین فرسوده در کشور در حال تردد است؛ طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو که در سال ۱۴۰۰ تصویب شد باید ۲۰ درصد از قرعه کشی خودرو به دارندگان خودرو‌های فرسوده تعلق گیرد.

وی ادامه داد: در پنج ماه نخست ۱۴۰۱، خودروسازان از این قانون تبعیت نکردند، شهریور گذشته، گروه خودروسازی سایپا فقط یک مرحله قرعه کشی اجرا کرد و پس از آن اعلام کرد که از قرعه کشی کنار کشیده شده است ایران خودرو و گر وه بهمن این طرح را اجرایی کردند، اما نهایت اسفند ۱۴۰۱ قرعه کشی حذف شد.

احمدی گفت: اکنون در سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار شده است ۲۰ درصد از سهم، به دارندگان خودرو‌های فرسوده تعلق گیرد، اما در اصل در ثبت نام این افراد تفاوتی با متقاضیان عادی وجود ندارد، زیرا آن‌ها نیز باید ۱۰۰ میلیون در حساب وکالتی داشته باشند.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور ادامه داد: روند اسقاط خودرو متاسفانه به کندی انجام می‌شود و در مراحل انجام کار، مدام گره‌ای به وجود می‌آید؛ نیاز است وزارت صمت به این موضوع رسیدگی بیشتری کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید