آژیر قرمز تورم مواد غذایی

0
میوه و خشکبار، حمل و نقل و کالاها و خدمات متفرقه بیشترین افزایش قیمت را بین گروه‌های کالا و خدمات در فروردین ماه تجربه کرده‌اند.

به گزارش نبض صنعت، مرکز آمار بالاخره معمای تورم فروردین ماه را حل کرد. بر این اساس تورم سالانه کشور به ۴۷.۶ درصد رسیده این در حالی است تورم منتهی به اسفند ۴۵.۸ درصد بود.

این روند افزایشی تورم در حالی رخ داده است که مقام معظم رهبری سال جاری را به عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند.

بررسی گزارش مرکز آمار گویای آن است که گروه هتل و رستوران رتبه اول تورم نقطه به نقطه کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌های کشور را در فروردین ماه سال جاری به خود اختصاص داده است.

بطوریکه این گروه ۸۵.۶ درصد تورم را تجربه کرده است؛ این یعنی به صورت میانگین قیمت گروه خدمات هتل و رستوران در فروردین سال جاری نسبت به فروردین سال گذشته بیش از ۸۵ درصد افزایش یافته است.

آژیر قرمز تورم مواد غذایی/ تهران کم‌ تورم‌ترین استان کشور!

پس از این گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها با ۷۸.۵ درصد و حمل و نقل با ۶۳.۹ درصد تورم را تجربه کرده‌اند.

میوه خشکبار پیشتاز تورم ماهانه

در رابطه با تورم ماهانه کالا‌ها و خدمات مصرفی در فروردین ۱۴۰۲ رتبه اول به گروه کالایی میوه و خشکبار با ۱۵.۳ درصد اختصاص یافته است.

آژیر قرمز تورم مواد غذایی/ تهران کم‌ تورم‌ترین استان کشور!

پس از این حمل و نقل و کالا‌ها و خدمات متفرقه به ترتیب با ۸.۶ و ۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

لرستان رتبه اول تورم استان‌ها

موضوع جالب در رابطه با گزارش مرکز آمار پیشتازی استان‌های لرستان، یزد و چهارمحال بختیاری در نرخ تورم سالانه کالا‌ها و خدمات مصرفی است. به ترتیب این استان‌ها ۵۶.۹، ۵۶.۶ و ۵۵.۷ درصد تورم را تجربه کرده‌اند.

آژیر قرمز تورم مواد غذایی/ تهران کم‌ تورم‌ترین استان کشور!

در این حال میزان تورم سالانه پایتخت در فروردین ماه ۴۳.۷ درصد بوده که می‌توان به تهران لقب ارزان‌ترین استان کشور را داد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید