مذاکرات مجلس و مجمع تشخیص در مورد واردات خودرو

0
واردات خودرو

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از رایزنی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای کاهش التهاب بازار خودرو خبر داد و گفت: در این جلسه بر لزوم واردات مدیریت شده خودرو برای ساماندهی بازار تاکید شد.

به گزارش نبض صنعت، سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو را ناشی از عرضه قطره چکانی خودروسازان دانست و گفت: اگر خودروهای کف پارکینگ خودروسازان تکمیل و به بازار عرضه شود، می‌تواند بخشی از التهاب بازار را کاهش دهد زیرا براساس گزارش‌های ارائه شده حدود ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ خودروسازان موجود است.

وی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: از آنجا که عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، در صورتی که واردات مدیریت شده خودرو صورت نگیرد، روند افزایش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت.

حسینی کیا افزود: خودروسازان ادعا می‌کنند که زیان‌ده هستند و تولید خودرو با قیمت‌های کنونی برای آنها زیان دارد بنابراین کم تولید می‌کنند در واقع تولید و عرضه کم خودرو موجب افزایش قیمت در بازار شده است.

وی راهکار تنظیم بازار را واردات محدود خودرو دانست و اضافه کرد: در هفته گذشته تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه‌ای داشتیم و بر ضرورت واردات مدیریت شده خودرو برای ساماندهی بازار تاکید کردیم؛ برای تنظیم بازار در شرایط فعلی چاره‌ای جز واردات مدیریت شده خودرو وجود ندارد و باید به تحقق این مهم کمک شود.

وی افزایش قیمت خودرو را ناشی از عرضه قطره چکانی خودروسازان دانست و ادامه داد: اگر خودروهای کف پارکینگ خودروسازان تکمیل و به بازار عرضه شود، می‌تواند بخشی از التهاب بازار را کاهش دهد زیرا براساس گزارش‌های ارائه شده حدود 170 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ خودروسازان موجود است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: نهادهای نظارتی باید با جدیت موضوع خودروهای کف پارکینگ خودروسازان را پیگیری کنند تا این شرکت‌ها خودروها را تکمیل و به بازار عرضه کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید