صنایع مكلف به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند

0
رئیس كمیته انرژی كمیسیون انرژی مجلس اظهار كرد: مجلس با تصویب «قانون جهش تولید» استفاده از انرژی تجدیدپذیر در صنایع مختلف را تكلیف كرده است.

به گزارش نبض صنعت، پرویز محمد نژاد قاضی محله با اشاره به‌ضرورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران گفت: باتوجه‌به محدودیت كشور در منابع داخلی زمین و كاهش تدریجی ظرفیت آن باید به فكر انرژی‌های جایگزین باشیم.

وی انرژی تجدیدپذیر را بهترین گزینه برای جایگزینی انرژی‌های فسیلی دانست و افزود: خواسته‌های مصرف‌كنندگان انرژی نامحدود است و در مقابل، منابع انرژی داخل زمین محدود است كه این عدد محدود با خواسته نامحدود، سازگاری ندارد و لذا مجبوریم از انرژی‌های فراتر از زمین یعنی خورشید و باد استفاده كنیم.

رئیس كمیته انرژی كمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: از طرفی، بحث‌های زیست‌محیطی، كل دنیا را تهدید می‌كند و از طرف دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر یك پدیده نو در دنیاست كه خیلی كشورها به این حوزه ورود كردند و ما نباید از آن عقب بمانیم.

محمد نژاد درباره اقدامات كمیسیون انرژی مجلس در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و رفع چالش‌های آن گفت: وزارت نیرو و مجموعه تصمیم‌گیرندگان و مجلس به این جمع‌بندی رسیدند كه انرژی تجدیدپذیر برخلاف تصورهای گذشته یك انرژی لوكس و بدون مصرف نیست.

وی با اشاره به اینكه مجلس بستر لازم را برای اجرای برنامه‌های راهبردی وزارت نیرو ایجاد كرده افزود: مجلس با تصویب «قانون جهش تولید» استفاده از این انرژی را در صنایع مختلف تكلیف كرده است ضمن اینكه باید توجه داشت مجموعه قوانین مجلس در حوزه انرژی غالباً تكلیفی است نه موظفی و این وجه تمایز قانون‌های جدید با قانون‌های قبلی است.

رئیس كمیته انرژی كمیسیون انرژی مجلس اضافه كرد: طبق ماده ۱۶ «قانون جهش تولید» همه صنایعی كه بالای یك مگاوات انرژی مصرف می‌كنند مكلف شدند كه یك درصد از نیاز خود را در طول سال از محل منابع تجدیدپذیر تأمین كنند.

محمد نژاد گفت: طبق یك قانون دیگر مصوب مجلس شورای اسلامی، تمام سازمان‌ها و ادارات كه انرژی را به شكل مدیریت شده مصرف نمی‌كنند مكلف شدند ۲۵ درصد از انرژی موردنیاز خود را در مدت تعریف شده از محل انرژی تجدیدپذیر تأمین كنند.

این نماینده مجلس از رویكرد حمایتی مجلس نسبت به بخش خصوصی و تعریف مشوق‌های قیمتی سخن گفت و افزود: اخیراً ورود به بورس را داشتیم كه از اقدامات بسیار خوب مجلس بود و در منطقه آسیا جزو اولین‌ها هستیم كه وارد بورس شدیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید