قیمت بالای مواد اولیه صنعت نساجی نسبت به سایر کشورها

0
عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: هم اکنون قیمت مواد اولیه در داخل کشور ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر از سایر کشور‌ها است.

به گزارش نبض صنعت، افشین سالار دینی گفت: هم اکنون قیمت مواد اولیه صنعت نساجی در داخل کشور ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر از سایر کشور‌ها است. با توجه به ضوابط و مسائل سختگیرانه‌ای که وجود دارد بهتر است شرایط به گونه‌ای فراهم شود که حداقل در رقابت جهانی برابر باشیم.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به واردات مواد اولیه‌ی صنعت نساجی و پوشاک از کشور‌های دیگر، گفت: اگر نخ به عنوان مواد اولیه تولید پارچه وارد می‌شود در فرایند تولید محصول نهایی، به مواد اولیه‌ی دیگری مثل رنگ و مواد شیمیایی که باید پارچه را تکمیل کند نیاز دارد.

وقتی برای ورود مواد اولیه‌ی مناسب از برخی کشور‌ها محدودیت وجود دارد چطور می‌شود استاندارد را رعایت کرد؟ برای آنکه از شرکت‌های اروپایی و کره‌ای خرید کنیم موانعی وجود دارد و به جبر مواد اولیه‌ی تولیدمان را از چین خریداری می‌کنیم که استاندارد‌های مد نظرمان را ندارد.

او ادامه داد: در نتیجه وقتی مواد اولیه با کیفیت وارد نشود مواد جایگزین خارج از استاندارد یا کم استاندارد از طریق روش‌های دیگر به کشور وارد می‌شود و مصرف کننده‌ی نهایی دچار مشکل می‌شود.

سالار دینی با اشاره به برخی از محصولات بی کیفیتی که در بازار وجود دارد، گفت: در حال حاضر با ورود کالا‌های تمام شده‌ی غیر استانداردی که مواد اولیه شان مضر تشخیص داده شده است مواجه هستیم، اما، چون امکان مبارزه و مخالفت در این زمینه وجود ندارد، با ورود آن مقابله نمی‌شود.

این تولید کننده با اشاره به تاثیر ماشین آلات به روز در کیفیت محصولات، افزود: برای آنکه محصول با کیفیت تولید کنیم باید مواد اولیه خوب، ماشین آلات خوب و قطعات و لوازم یدکی مناسب داشته باشیم که بتوانیم خط تولیدمان را حفظ کنیم. در حال حاضر برای نوسازی ماشین آلات خط تولیدمان به ۶ ماه زمان نیاز است تا بتوانیم قطعه‌ی مورد نیاز را وارد کنیم و در این مدت خط تولیدمان دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید