حباب قیمت خودرو کوچک شد

0
بازار خودرو
بازار خودرو
وضعیت بازار خودرو طی چند هفته گذشته به‌ حدی کاهشی بود که قیمت برخی خودروها تا نزدیک نرخ کارخانه پایین آمده و به عبارتی، حباب قیمت خودرو کوچک شده است.

به گزارش نبض صنعت، بازار خودرو که در ماه‌های اخیر رشد‌های عجیب و غریبی تجربه کرده بود، طی ماه گذشته، به‌ صورت یکنواخت کاهشی شد. این روند به‌قدری جدی است که در برخی از محصولات، شاهد رسیدن قیمت بازار به قیمت کارخانه بوده و به نوعی آن حباب قیمتی بازار خودرو ترکید.

البته هنوز هم اختلاف قیمت خودرو در داخل کشور با بازار جهانی بسیار است. اما با اخبار امیدبخشی که پیوسته به این بازار مخابره می‌شود، این نوید را می‌دهد که شاید در آینده نزدیک، شاهد آرام گرفتن قیمت خودرو باشیم.

شرکت‌های ایران خودرو و سایپا

خودرو 13 خرداد 1 1

پژوپارس سال با موتور XUP: این خودرو که با پیشرانه جدید، اخیرا به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شده، از اول اردیبهشت تا به الان نزدیک به ۷۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. به این ترتیب اختلاف قیمت کارخانه با بازار، به چیزی حدود ۲۷۶ میلیون تومان می‌رسد.

هایما S7 توربو سفارشی: از محصولات پرفروش ایران خودرو بوده که طی ۴۰ روز اخیر، کاهش ۳۰۰ میلیونی تجربه کرده. بنابراین اختلاف قیمتی درب کارخانه و بازار به چیزی حدود ۵۶۰ میلیون تومان رسیده است.

کوییک S: این خودرو جزو محصولات اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که در بازه ۴۰ روزه، ۷۱ میلیون تومان کاهش قیمت داشته که برای خودرویی در این بازه قیمتی، کاهش خوبی است. با این کاهش قیمتی، اختلاف قیمت کارخانه و بازار حدود ۹۰ میلیون تومان بوده که اختلاف نسبتا زیادی است

شاهین معمولی: شاهین به‌نوعی پرچمدار سایپا بوده که از اول اردیبهشت ماه تا الان، کاهش ۱۰۰ میلیونی را تجربه کرده. بنابراین اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار را به چیزی حدود ۱۷۰ میلیون تومان رسانده است.

شرکت‌‌های مونتاژی

اما باید گفت که محصولات مونتاژی شرایط بهتری به نسبت قیمت‌های پرداختی دارند. یعنی گپ قیمت در محصولات مونتاژی، بسیار کمتر از خودروهای ایرانی است.

در این میان، گپ قیمتی در محصولات مدیران خودرو به نسبت متوسط، در محصولات گروه بهمن، نسبتا زیاد و در محصولات کرمان موتور، به کمترین حد ممکن رسیده است.

خودرو 13 خرداد 2

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید