صنایع فولادی از قطعی برق متضرر شده اند

0
فولاد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه دولت‌ها شعارهایی را مطرح می‌کنند و بعد برای اینکه به این شعارهای خود جامه عمل بپوشانند تصمیمات عجیبی اتخاذ می‌کنند که این شعارها نه‌تنها اقتصادی نیست بلکه حتی اگر به عمق اثرات آن نگاه کنیم بلکه مردمی و به نفع مردم هم نیست.

به گزارش نبض صنعت، معصومه پاشایی بهرام درباره مشکلات صنایع تولیدی در خصوص تامین انرژی به ویژه برق در فصل تابستان و گاز در زمستان، گفت: یکی از تصممیات غلطی که دولت و در واقع وزارت نیرو گرفته این بود که سال گذشته تمام فشار ناشی از کمبود انرژی را به صنعت وارد کرد و تولید را با مشکلات قابل توجهی مواجه کرد.

وی عنوان کرد: وقتی این میزان فشار همه به بخش صنعت آمد اثرات اقتصادی و خسارت به دنبال دارد، مسئولان الان فکر می‌کنند که خانه‌ها را خاموش نکرده‌اند و راضی هستند، بله این درست است که چراغ خانه ها خاموش نشده اما در مقابل چراغ کار و معیشت کارگر را خاموش یا کم‌ سو شد. وی افزود: این اتفاق به روال کار صنایع فشار وارد می‌کند، می‌دانید هر یک ساعتی که برق یک کارخانه قطع می‌شود چه اتفاقی می‌افتد و چه اثری دارد؟ بعضی وقت‌ها حتی آن برنامه خاموشی که داده بودند هم طبق همان قطع نمی‌کردند و یک باره یک قطعه در دستگاه می‌ماند و دیگر کارآیی نداشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال من عاقلانه و اقتصادی نمی‌بینم که دولت بخواهد کل 100درصد فشار را بیاورد روی صنعت بگذارد، این اشتباه محض است و دارد ضربه اقتصادی خیلی بزرگی به کشور وارد می‌کند. پاشایی بهرام در خصوص راهکارهای مدیریت انرژی برای جلوگیری وارد آمدن خسارت به صنایع، اظهار داشت: باید بیایم روی الگوی مصرف کار کنیم، روی اینکه برویم به سمت صرفه‌جویی در محیط های مختلف، از سوی دیگر می‌توان که فرصت تاکنون به اندازه کافی وجود داشت که زیرساخت‌ها فراهم شود و تولید انرژی را بالا ببرد. وی افزود: ببینید ما کشوری هستیم که گاز را در فضای آزاد رها می‌کنیم، خب با یک برنامه ریزی مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها و مشوق‌ها تولید انرژی برق را در کشور افزایش دهیم و به اندازه نیاز کشور برق تولید کنیم.

وی تصریح کرد: خیلی زشت است که ما در کشوری که روی نفت و گاز نشسته‌ایم بگوییم که برق نداریم، فارغ از بحث سوخت فسیلی از سوی دیگر ما فرصت بی‌نظیری برای بهره‌برداری از انرژی‌های تجدید پذیر داریم که باید روی آن کار کنیم. چرا ما روی انرژی خورشیدی کار نمی‌کنیم؟ کشوری که دوسوم مساحتش بیابان است و تابش طولانی مدت آفتاب را دارد و از جنبه‌های دیگر زمینه بهره‌گیری از چنین فرصتی را دارد چرا استفاده نمی‌کنیم؟

بیشتر بخوانید : برنامه تامین برق صنایع کشور در تابستان امسال ابلاغ شد

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا می‌گویند سرزمین شده با توجه به شرایط جغرافیایی و سایر موارد بهترین موقعیت برای تولید برق است، خب چرا ما خودمان از این فرصت بهره نمی‌بریم؟ عضو کمیسیون صنایع همچنین ابراز داشت: ما باید از صنایع و کارخانجاتی که خودشان متولی تولید برق هستند یا می‌توانند باشند حمایت های لازم را داشته باشیم و برق مازاد آن‌ها را هم خریداری کنیم و با ایجاد مشوق‌های دیگر به این سمت حرکت کنیم که صنایع خودشان برق مورد نیاز خود را تولید کنند تا آسیب کمتری به تولید وارد شود.

پاشایی بهرام گفت: ما از مجموعه این اقداماتی که اشاره کردم، هیچکدام را انجام ندادیم و بعد در مقابل مردم می‌گوییم که ایهاالناس برق شما قطع نشده یا قطع نخواهد شد، خب در نتیجه برق صنایع و تولید قطع خواهد شد، همه چیز گران خواهد شد ولی خوشحال باشیم که برق شما قطع نخواهد شد. به عقیده من مردم ما صبورتر از این حرف‌ها هستند، اگر به صورت منطقی با آن‌ها صحبت کنیم و به صورت شفاف شرایط را تشریح کنیم؛ مردم شرایط کشور و نیاز صنایع و تولید را خواهند پذیرفت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید