در گفت و گو با نبض صنعت مطرح شد
شناسه کالا روی کدام قطعات یدکی خودرو نصب می شود؟

0
قطعات یدکی
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با تشریح جزئیات نصب شناسه کالا بر روی قطعات یدکی خودرو، گفت: این شناسه علاوه بر نصب روی قطعات یدکی داخلی، بر روی قطعات وارداتی نیز قابل نصب است.

منصور منصوری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت با اشاره به تاکید وزارت صمت بر لزوم نصب شناسه کالا روی قطعات یدکی خودرو، اظهار داشت: انجمن سازندگان قطعات خودرو به همراه تامین کنندگان زیر مجموعه خود از اجرای این طرح حمایت کرده تا اطمینان لازم برای مشتریان از لحاظ اصالت کالا، قیمت و کیفیت آن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در این راستا طبق توافقی که با اتحادیه لوازم یدکی داشتیم، مقرر شد تولید، توزیع و ارائه خدمات در حوزه قطعات یدکی با حداقل واسطه گری صورت گیرد. لذا قیمت و کیفیت با دقت تعیین خواهد شد و در مورد قطعات یدکی خارجی نیز ارزیابی مناسبی بر روی قطعات وارداتی از مبادی رسمی اعمال می شود.

منصوری توضیح داد: با توجه به وجود تجهیزات استاندارد در واحدهای قطعه سازی داخلی، امکان آزمون و بررسی کیفی قطعات وارداتی فراهم است و انجمن قطعه سازان در این زمینه با وزارت صمت همکاری خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد طرح شناسه دار شدن قطعات یدکی خودرو با همکاری وزارت صمت، سازمان استاندارد، انجمن قطعه سازان و اتحادیه لوازم یدکی باعث جلب رضایت مشتریان بازار قطعات یدکی شود و مانعی برای عرضه قطعات یدکی بی کیفیت و تقلبی باشد.

بیشتر بخوانید: آغاز طرح تشدید برخورد با کالا‌های بدون شناسه از ۱۶ خرداد

بیشتر بخوانید: ۸۰۰ هزار شناسه رهگیری لوازم‌یدکی صادر شد

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تاکید کرد: با نصب شناسه کالا بر روی قطعات یدکی خودرو، امکان ردیابی قطعات وجود دارد و می توان اصالت قطعه را از سازنده یا واردکننده آن پیگیری کرد.

وی ادامه داد: تشخیص اصالت کالا برای مصرف کنندگان کار سختی است. به همین دلیل تمرکز بیشتری را بر روی اطلاع رسانی به فروشگاه ها و مراکز عرضه قطعات یدکی قرار دادیم و در این زمینه تشدید نظارت وزارت صمت نیز بسیار موثر خواهد بود.

منصوری با بیان اینکه تعداد قطعات یدکی مشمول نصب شناسه کالا در حال افزایش است، گفت: اطلاع رسانی لازم به مردم جهت انتخاب قطعات با کیفیت و استاندارد نیز بیشتر از قبل خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید