قیمت لوازم خانگی ۱۰ درصد ریخت

0
بازار لوازم خانگی
بازار لوازم خانگی
قیمت‌ لوازم خانگی در روزهای اخیر زیر سایه ثبات و تا حدودی عقب نشینی قیمت دلار در حال تجربه کاهش است.

به گزارش نبض صنعت، روند نزولی قیمت دلار در روز‌های اخیر، بر اکثر بازار‌ها تاثیر گذاشته که بازار لوازم خانگی نیز از این تاثیر بی‌نصیب نمانده است. باوجود اینکه در اکثر مواقع وقتی ارزش دلار کاهش پیدا می‌کرد، قیمت کالا و مواد خوراکی مختلف همچنان ثابت می‌ماند، اما بررسی‌های انجام شده در سطح بازار گویای آن است که قیمت‌ها در حال عقب نشینی است.

محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، در این خصوص گفت: نرخ ارز نیمایی که مورد استفاده این صنعت بود، کاهش یافته و برخی از صاحبان این صنعت به دلیل اینکه احتمال افزایش دوباره نرخ ارز را می‌دیدند، قیمت‌های خود را نگه داشتند، اما طی ماه‌های گذشته نوسان چندانی را ندیدند و بنابراین قیمت‌های خود را کاهش دادند.

با بررسی قیمت‌ها کاهش قیمت برخی لوازم خانگی تا ۱۰ درصد دیده می‌شود. در کالا‌هایی همچون ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر، تلوزیون و… کاهش یک تا دو میلیون تومانی قیمت وجود دارد. برای مثال قیمت یک ماشین لباسشویی، از ۱۶ میلیون تومان به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افت قیمت داشته است.

برای لوازم خانگی دیگر، مانند یخچال و فریزر ساید بای ساید کاهش دو میلیون تومانی مشاهده می‌شود؛ یعنی از ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، به ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

می‌توان عامل دیگر افت قیمت کالاها، از جمله لوازم خانگی را مربوط به کاهش نقدینگی دانست. تدبیر بانک مرکزی و دولت در مهار نقدینگی باعث شده است که در این بزنگاه که شاهد قیمت دلار هستیم قیمت کالا‌ها نیز نزولی شود. سال گذشته میزان رشد نقدینگی ۹ واحد درصد کاهشی شد؛ بنابراین باتوجه به اینکه یکی از متغیر‌های مهم در تورم، نقدینگی است می‌تواند بعد از مدتی در کاهش نرخ تورم و درنهایت پایین آمدن قیمت‌ها موثر باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید