کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های مونتاژی در بازار

0
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران از کاهش ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های مونتاژی در بازار خبر داد و گفت: محصولات ایران‌خودرو نیز ۳ الی ۵ میلیون تومان ارزان شدند.

به گزارش نبض صنعت، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد با وجود کاهش قیمت خودرو در بازار، ظاهرا خریداران انگیزه‌ای برای خرید خودرو ندارند.

در همین خصوص سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران اظهار کرد: در روز‌های گذشته شاهد کاهش قیمت خودرو‌های مونتاژی و داخلی در بازار بوده‌ایم؛ اما با این وجود تعداد متقاضیان به‌شدت کاهش یافته است.

به گفته وی قیمت خودرو‌های مونتاژی ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان و محصولات ایران‌خودرو ۳ تا ۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در رابطه با علت کاهش تقاضا افزود: متقاضیان در انتظار واردات و کاهش بیشتر قیمت خوردو هستند؛ به‌همین علت تنها افرادی که نیاز جدی به خودرو دارند به بازار مراجعه می‌کنند.

وی همچنین گفت: تغییر قیمت خودرو‌های مونتاژی توسط شورای رقابت به‌علت رکود موجود در بازار تغییر و تحولی در بازار به‌وجود نیاورده است.

کاهش دامنه نوسان نرخ ارز؛ علت رکود بازار خودرو

همچنین مرتضی شجاعی، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: کاهش دامنه نوسان نرخ ارز در چند وقت اخیر باعث ایجاد رکود در بازار خودرو شده است.

وی در ادامه افزود: با افزایش دامنه نوسان نرخ ارز، خودرو که یک کالای مصرفی محسوب می‌شد به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شد و این مساله بازار را با چالش روبه‌رو کرد.

این کارشناس بازار خودرو همچنین در رابطه با واردات خودرو تاکید کرد:  این موضوع اثری روانی بر بازار دارد و نمی‌توان گفت از عوامل اصلی کاهش قیمت خودرو است.

شجاعی در ادامه افزود: عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت این کالا در بازار است، اما باید گفت این مساله مقطعی و کوتاه‌مدت بوده و نمی‌تواند در بلندمدت اثر خود را بر بازار حفظ کند.

این کارشناس بازار خودرو همچنین به تغییر قیمت خودرو‌های مونتاژی توسط شورای رقابت اشاره و تاکید کرد: تیتری که در برخی از رسانه‌ها به‌عنوان عقب‌نشینی شورای رقابت منتشر شد، عبارت درستی بود؛ چرا که این نرخ‌ها به نوعی به نرخ اعلامی کارخانه‌ها نزدیک بود و این شورا باید نسبت به این تصمیم‌گیری پاسخگو باشد چرا که مردم در حال حاضر با چند نرخ روبه‌روهستند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید