تصمیم جدید برای ورود موقت ماشین آلات معدنی

0
صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات راهسازی و معدنی به گمرکات اجرایی تفویض شد.

به گزارش نبض صنعت، ماشین آلات راهسازی از جمله محصولات پرکاربرد در صنعت راهسازی و عمران جاده های کشور است و علاوه بر تولید این ابزار در کشور از واردات و ترخیص ماشین آلات راهسازی نیز به منظور تامین نیازهای مختلف صنعت راهسازی کشور استفاده می شود. با توجه به بخشنامه ها و آیین نامه های ارائه شده در این زمینه معمولا واردات ماشین آلات راهسازی به دو شکل، یعنی واردات ماشین آلات راهسازی درجه یک و ماشین آلات اسقاطی در کشور انجام می شود که هر یک بازار و سرمایه خاص خود را دارد.

کمبود امکانات تولیدی و تحریم های موجود در کشور امکان ساخت و تولید این ماشین آلات را از صنایع تولیدی سلب کرده و لذا برای تامین نیازهای کشور در صنعت راهسازی، دولت با ارائه امتیازات مختلف به تجار و بازرگانان داخلی سعی دارد بستر مناسبی را برای واردات این کالا به کشور فراهم نماید تا علاوه بر تامین نیازهای کشور بر چرخه اقتصاد نیز موثر واقع شود.

گمرک ایران با هدف شفاف سازی و انحصار زدایی، اختیار صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات راهسازی و معدنی را به گمرکات اجرایی تفویض کرد.

موضوع تفویض اختیار ورود موقت ماده 50 قانون امور گمرکی در راستای تمرکز زدایی امور و تسهیل در تشریفات گمرکی و در اجرای بهبود فضای کسب و کار و صرفه جویی در وقت خدمت گیرندگان گمرک ایران، ورود موقت ماشین آلات راهسازی و معدنی به گمرکات اجرایی تفویض اختیار شده است.

بر اساس بخشنامه گمرک در این خصوص، صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات راهسازی و معدنی در گمرکات اجرایی به مدت 6 ماه با رعایت شرایط اعلامی دفتر مقررات صادرات و واردات که شامل بیل مکانیکی با قدرت بیش از 300 اسب بخار، لودر با قدرت بیش از 350 اسب بخار ، بولدوزر با قدرت بیش از 360 اسب بخار و دامپتراک با ظرفیت بیش از 100 تن با اخذ تضمین لازم امکان ورود موقت به کشور را خواهند داشت.

همچنین تمدید پروانه‌های ورود موقت ماشین آلات راهسازی و معدنی به مدت 18 ماه در فواصل 6 ماهه امکان پذیر خواهد بود. از سوی دیگر صدور و تمدید در مجموع حداکثر تا سقف دو سال از تاریخ صدور پروانه با رعایت شرایطی امکان پذیر می باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید