رواج فروش غذای اقتصادی/یک برش پیتزا؛ 80 هزار تومان

0
فروش برش پیتزا
نگاهی به برخی از سایت‌های فروش و ارسال اینترنتی غذا، نشان می‌دهد برخی از رستوران‌ها برای حفظ مشتریان خود و ارائه قیمت‌های کمتر به ترفند کاهش حجم غذا روی آورده‌اند.

به گزارش نبض صنعت، گذشته از اینکه رواج فروش غذای اقتصادی خود نشانه‌ای از سقوط قدرت خرید مردم است، اما همین غذاها هم گاه با قیمت‌های عجیبی عرضه می‌شوند. چنانکه یک غذای نیم‌پرس بیش از 100 هزار تومان و یک برش پیتزا 80 هزار تومان عرضه می‌شود.

در حالی که ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم هفته گذشته در دل قاره آفریقا به دنبال پیدا کردن بازار صادراتی برای کالاهای ایرانی بود، اینجا در تهران، پایتخت ایران، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ از 110 هزار تومان هم عبور کرد. نفوذ تورم بر سفره مردم و قدرت خرید آن‌ها باعث شده تا اکنون بسیاری از رستوران‌ها در کنار منوی اصلی خود یک منوی غذای اقتصادی هم اضافه کنند تا با استفاده از این ترفند مشتریان خود را از دست ندهند.

شاید تا چندی پیش چنین منوهایی بیشتر برای افراد کم‌برخوردار اقتصادی کاربرد داشت، اما مدت‌هاست که دیگر در کمتر کافه و رستورانی غذای کامل کمتر از 200 هزار تومان پیدا می‌شود. اتفاقی که باعث شده تا دهک‌های بالاتر جامعه هم این روزها قید مصرف وعده کامل غذایی را بزنند و به استفاده از پرس‌های نصف و نیمه برنج، یک لقمه کوچک و یا یک برش پیتزا بسنده کنند.

در این بین رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها که به‌تازگی بحران اقتصای کرونا را پشت سر گذاشته بودند، برای ادامه فعالیت خود و جلوگیری از زیان چاره‌ای جز گنجاندن غذای اقتصادی به منوی خود نداشتند.

البته با توجه به افزایش شدید هزینه‌های اولیه، استفاده از این ترفند هم برای بسیاری از رستوران‌ها کارساز نشد و طعم تلخ ورشکستگی چاشنی کسب و کارشان شد.

اردیبهشت ماه امسال رئیس اتحادیه رستوران‌داران اعلام کرد که در پی افزایش شدید قیمت مواد غذایی و کاهش قدرت خرید مردم بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از رستوران‌داران جواز کسب خود را باطل کرده‌اند و تغییر شغل داده‌اند.

غذای اقتصادی با قیمت لاکچری

حالا به نظر می‌رسد کسانی که در این شغل مانده‌اند هم برای جذب مشتری بیشتر به دنبال کاهش حجم غذا هستند. البته همین غذای اقتصادی کم‌حجم هم قیمت‌های چشمگیری دارد.

برای مثال یک برش پیتزا در یکی از رستوران‌های شمال شهر بین ۷۵ هزار تا 80 هزار تومان قیمت دارد. بدین صورت پیتزای هشت برشی حدود 640 هزار تومان قیمت می‌خورد که این غذاها را نباید چندان اقتصادی دانست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید