ریزش قیمت خودرو هم قفل بازار را باز نکرد

0
قیمت خودرو در بازار
قیمت خودرو این هفته کاملاً کاهشی بود اما این کاهش قیمت‌ها هم نتوانستند قفل معاملات را در این بازار باز کنند.

به گزارش نبض صنعت، قیمت خودرو در هفته گذشته به‌ طور کامل نزولی بود، اما در دو روز پایانی این هفته یعنی چهارشنبه و پنج‌شنبه روند نزولی قیمت خودرو در بازار شدت گرفت. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که روز گذشته حتی قیمت یک خودروی مونتاژی یا داخلی شامل افزایش قیمت نشد.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی همچنان در روند نزولی قرار دارد، به نحوی که پژو 206 تیپ دو در ادامه روند نزولی خود سه میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده تا با قیمت نهایی 477 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شود.

پژو پارس LX TU۵، با پنج میلیون تومان کاهش قیمت یکی از عوامل ادامه روند نزولی در سدان‌‌های ایران خودرو بود، این سدان محبوب در بازار آزاد با قیمت 594 میلیون تومان در نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌ها حاضر شد.

تارا اتوماتیک، لوکس‌ترین سدان اتوماتیک ایران خودرو هم همانند روزهای گذشته سوار بر قطار کاهش قیمت‌ها ماند و با 14 میلیون تومان کاهش قیمت پرچم‌دار بیشترین کاهش قیمت در بین محصولات داخلی بود؛ این سدان لوکس امروز با قیمت 774 میلیون تومان در بازار حاضر شد.

کوییک دنده‌ای S، مجهزترین هاچ‌بک دنده‌ای سایپا امروز تنها محصولی از این شرکت خودروسازی بود که شامل کاهش قیمت شد، این خودرو با سه میلیون تومان کاهش قیمت با عدد نهایی 342 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

با وجود منتشر شدن خبر اطلاعیه شورای رقابت مبنی بر عدم تبعیت از دستور رئیس جمهور برای کاهش قیمت تمام‌شده خودروهای مونتاژی، روند نزولی در بازار خودروهای مونتاژی ماندگار شد.

جک S۵ اتوماتیک، محبوب‌ترین چینی کرمان موتور امروز با 20 میلیون تومان کاهش قیمت در بازار آزاد با عدد نهایی یک میلیارد و 300 میلیون تومان معامله می‌شود.

لاماری ایما، تنها محصول فعلی شرکت آرین پارس موتور با 20 میلیون تومان کاهش قیمت، امروز در بازار آزاد با قیمت نهایی یک میلیارد و 880 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش بینی قیمت خودرو در پایان هفته

بازار خودرو این روزها، وقایع عجیبی را تجربه می‌کند، اکثر کارشناسان و فعالان این بازار معتقدند که این بازار در حال حاضر با خبردرمانی توانسته است که قیمت‌ها را کنترل کند، اگر این خبردرمانی‌ها به واقعیت تبدیل شوند، بازار خودرو کاهش قیمت‌های بسیار سنگین‌تری را تجربه خواهد کرد، اما اگر بازار دریابد که این اخبار تنها مسکنی برای مقطعی کوتاه بوده‌اند و این اخبار کاذب هستند و به وقوع نخواهند پیوست، باید منتظر انفجار این بازار بود.

به احتمال بسیار زیاد قیمت خودرو تا آغاز اولین روز کاری هفته بعد ثابت خواهد ماند. پیش‌بینی می‌شود که حتی اگر تغییر یا نوسانی هم در بازار رخ دهد در جهت نزولی باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید