از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس؛
انتخابات اتاق بازرگانی غیرقانونی اعلام شد

0
اتاق بازرگانی ایران
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به وزیر صمت بر غیرقانونی بودن دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد.

به گزارش نبض صنعت، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت از مصوبه این کمیسیون در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر رسیدگی به اقدامات مغایر قانون و تخلفات دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ایران خبر داد.

پورابراهیمی در این نامه آورده است: مصوبه این کمیسیون در خصوص غیرقانونی بودن انتخابات اتاق ایران به قوه قضاییه ارجاع شده است.

همچنین بررسی‌های اولیه کمیسیون اقتصادی مجلس حاکی از وجود تخلفات اساسی و عدم احراز صحت انتخابات اتاق بازرگانی ایران بوده است.

این نامه می‌افزاید: برخی تخلفات شامل ترک فعل اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران منجر به بروز تخلفات گسترده در این انتخابات شده است همچنین شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی درخواست نهادهای ذی ربط برای بررسی این انتخابات را ترتیب اثر نداده است.

از دیگر تخلفات اعلام شده در نامه کمیسیون اقتصادی مجلس به قوه قضاییه و وزیر صمت مستقل نبودن اعضای انجمن نظارت بر انتخابات است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر این نامه بر غیرقانونی بودن اعتبارنامه‌های صادره تاکید کرده است؛ همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس در نحوه احراز صلاحیت داوطلبان تبعیض اعمال شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید