توضیح گمرک‌ ‌درباره احتکار هزار خودروی وارداتی

0
ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: از تعداد ۱۰۱۰ خودروی وارداتی تاکنون ‌۳۳۵ خودرو اظهار شده‌اند که ۳۰۰ دستگاه در گمرک شهید باهنر و ۳۵ دستگاه دیگر در گمرک بندر لنگه اظهار و انتظار ‌اخذ مجوز از سوی دستگاه‌های ذیربط هستند.

به گزارش نبض صنعت، حسین سعیدی، ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به دستور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان پیرامون تعیین تکلیف خودروهای وارداتی موجود در بنادر استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۱۰ دستگاه خودروی خارجی وارد بنادر استان شده که براساس اظهارنامه تنظیمی از سوی صاحبان کالا به گمرک در خردادماه سال جاری ۳۳۵ دستگاه آن اظهار شده است.

وی افزود: انجام تشریفات گمرکی به منظور ترخیص خودروهای مذکور مستلزم صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان‌های ملی استاندارد و توسعه تجارت بوده که این دو سازمان در فرآیند صدور مجوز ترخیص نقش تعیین‌کننده دارند و برای ترخیص قطعی خودرو، برابر قانون، سازمان‌های فوق الاشاره می بایست مجوزهای لازم را به گمرک ارائه کنند تا نسبت به ترخیص قطعی اقدام شود.

مدیر کل گمرک شهید رجایی با بیان اینکه ۶۷۵ دستگاه از مجموع تعداد باقی‌مانده تا کنون از سوی صاحبان کالا به گمرک اظهار نشده است افزود: براساس قوانین تا قبل از اظهار هیچگونه مسئولیتی متوجه گمرک نبوده؛ لذا هیچ‌گونه اقدامی از سوی گمرک جهت انجام فرآیند ترخیص صورت نخواهد پذیرفت.

سعیدی عنوان کرد: اگر دستگاه‌های هم‌جوار در حداقل زمان ممکن نسبت به صدور مجوزهای خود اقدام کنند، بدون تردید پس از پرداخت حقوق ورودی، تشریفات ترخیص خودرو و یا هر کالای دیگری در کم‌ترین زمان از سوی گمرک انجام خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید