رتبه پنجم ایران در صادرات غیرنفتی اوپک در سال ۲۰۲۲

0
جدیدترین گزارش اوپک نشان می دهد صادرات کالا و خدمات ایران در سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۷ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلاری به ۷۷.۴۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش نبض صنعت، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام، اوپک در گزارش بولتن آماری سالانه نشان می‌دهد، صادرات کالا و خدمات ایران در سال ۲۰۲۲ به ۷۷.۴۱۳ میلیارد دلار رسیده که ۱۷ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، این رقم برای ایران در سال ۲۰۲۱ برابر با ۶۰.۱۳۵ میلیارد دلار بوده است.

سیزده عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱.۵۷۸ میلیارد دلار کالا و خدمات صادر کرده‌اند که این رقم در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۱۳۴ میلیارد دلار بوده است.

امارات با صادرات ۵۳۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ بزرگ‌ترین صادرکننده کالا و خدمات در میان اعضای اوپک شناخته شده است.

عربستان با صادرات ۴۴۲ میلیارد و ۵۶۹ میلیون دلار و عراق با ۱۳۸ میلیارد و ۲۹۱ میلیون دلار صادرات جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

به این ترتیب ایران پنجمین صادرکننده کالا و خدمات در میان ۱۳ عضو اوپک به شمار می‌رود.

میزان صادرات سایر اعضای اوپک عبارت است از: الجزایر ۶۹.۲ میلیارد دلار، آنگولا ۵۰.۱ میلیارد دلار، کنگو ۱۰.۸ میلیارد دلار، گینه استوایی ۷.۹ میلیارد دلار، گابن ۱۵.۴ میلیارد دلار، کویت ۱۱۰.۳۷ میلیارد دلار، لیبی ۳۷.۶۸ میلیارد دلار، نیجریه ۴۶.۸۶ میلیارد دلار و ونزوئلا ۱۰.۱۳ میلیارد دلار.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید