اختصاصی نبض صنعت؛
دریافت عوارض مالیاتی از صنایع آلاینده لغو شد

0
در بخشنامه ای از سوی سازمان امور مالیاتی، دریافت عوارض سبز از واحدهای صنعتی و معدنی آلاینده تا زمان درج اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در پایگاه اطلاعاتی واحدهای آلاینده لغو شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، اخیراً سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای جزئیات دریافت عوارض سبز از واحدهای صنعتی و معدنی آلاینده را به ادارات امور مالیاتی ابلاغ کرده بود.

بر این اساس مقرر شده بود طبق ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۰۲/ ۰۳/ ۱۴۰۰ ، واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط ‌زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست ‌محیطی را رعایت نمی‌ کنند، در صورتی که در مهلت زمانی که توسط سازمان مزبور برای آنها تعیین می‌ شود، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکنند، براساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی با نرخ های نیم ‌درصد ‌(۰/۵%)، یک ‌درصد ‌(۱%) و یک ‌و ‌نیم ‌درصد (۱/۵%)، به مأخذ فروش کالا یا خدمات، مشمول عوارض سبز شوند.

حالا در بخشنامه جدیدی، دریافت این عوارض ملغی شده و اجرای آن به پس از درج اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در پایگاه اطلاعاتی واحدهای آلاینده موکول شده است.

بیشتر بخوانید: اختصاصی نبض صنعت/عوارض جدید مالیاتی برای واحدهای صنعتی و معدنی آلاینده ابلاغ شد

در بخشنامه معاونت درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خطاب به ادارات كل امور مالیاتی آمده است:

با عنایت به نامه شماره ۵۸۱۷۰ / ۳۰۰/ ۱۴۰۱ مورخ ۲۴/ ۱۲/ ۱۴۰۱ سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین ابلاغ مصوبه شماره ۲۴۱۶۷۰/ ت ۵۹۷۹۳هـ مورخ ۲۷/ ۱۲/ ۱۴۰۱ هیأت محترم وزیران با موضوع معیارهای تعیین سطح آلایندگی واحدهای تولیدی،صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده، به اطلاع می رساند:

در حال حاضر و تا زمان اعلام فهرست واحدهای آلاینده به همراه سطح آلایندگی واحدهای مزبور توسط سازمان حفاظت محیط زیست و درج آن در پایگاه اطلاعاتی واحدهای آلاینده، مطالبه عوارض سبز موضوع ماده (۲۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۰۲ /۰۳/ ۱۴۰۰ فاقد موضوعیت بوده و مفاد نامه ۷۳۹۳۶/ ۲۳۰/ د مورخ ۱۲/ ۱۱/ ۱۴۰۱ این معاونت كان لم یكن می شود.

بدیهی است پس از درج اطلاعات در پایگاه اطلاعاتی واحدهای آلاینده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و با رعایت مقررات ماده (۲۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۰۲/ ۰۳/ ۱۴۰۰ ، مراتب به منظور انجام اقدامات قانونی به ادارات كل امور مالیاتی اطلاع رسانی خواهد شد.

بخشنامه لغو عوارض مالیاتی صنایع آلاینده

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید