تدوین آئین نامه واردات با اولویت خودروی نو و کارکرده برقی

0
واردات خودروی کارکرده
وزیر صمت گفت: اولویت ما واردات خودروهای برقی نو و کارکرده است و بنابراین در تدارک زیرساخت‌های لازم برای آن هستیم و بر این اساس آیین‌نامه واردات آن در چند  روز آینده تدوین می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، عباس علی آبادی اظهار داشت: صنایع باید به سمت کیفیت و اثرپذیری بیشتر سوق پیدا کنند. تاکید ما بر توسعه صادرات در وزارت صمت است که باید زمینه های آن ایجاد شود.

وی گفت: ما مخالف واردات نیستیم بلکه نیاز بازار و تنظیم آن باید مد نظر قرار گیرد. من معتقدم که بازار کشور باید بازار رقابتی کامل باشد، اگرچه تحقق آن در همه عرصه‌ها سخت است، معتقدم دولت نباید مستقیماً در بازار رقابتی دخالت داشته باشد ولی باید اول رفع انحصار کرد.

وزیر صمت افزود: ما باید به سمت خودروهای روز حرکت کنیم و از خودروهای گذشته و قدیمی دست کشید. امروز خودروهای برقی صدمرتبه از خودروهای بنزینی بهتر هستند.

 وی با اشاره به اینکه نوآوری در حوزه خودروهای برقی بسیار اهمیت دارد، گفت: این موضوع منافع سرشاری را نصیب کشور می‌کند زیرا با بهره‌گیری از خودروهای برقی در موضوع محیط زیست وضعیت بهتری خواهیم داشت و درآمد ناشی از عدم مصرف سوخت های فسیلی نصیب کشور می شود.

علی آبادی گفت: اولویت ما واردات خودروهای برقی نو و کارکرده است و بنابراین در تدارک زیرساخت‌های لازم برای آن هستیم و براین اساس آیین‌نامه واردات آن در چند  روز آینده تدوین می‌شود.

وی در خصوص قطعه سازی در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: ما نه تنها باید در زمینه قطعات خودرو پیشرفت کنیم بلکه باید در بخش های مهم هم قطعات را به روز کنیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید