شارژ خودرو‌های برقی در منزل امکان پذیر شد

0
عباس علی آبادی، وزیر صمت
وزیر صمت گفت: شارژر‌های خیابانی برای مواقع اضطراری هستند و علاوه بر آن، امکان شارژ خانگی خودروهای برقی نیز فراهم شده است.

به گزارش نبض صنعت، عباس علی‌آبادی گفت: خوشبختانه وعده خودرو شارژی عملی شد. امروز هم ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو برقی افتتاح شد، شارژرهای خیابانی برای مواقع اضطراری هستند و علاوه بر آن، امکان شارژ خانگی نیز فراهم شده است.

وزیر صمت گفت: نصب شارژرها در روستاها نیز به خاطر وجود برق امکانپذیر شده است و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

علی آبادی با اشاره به اینکه خودروهای برقی به شدت اقتصادی هستند، گفت: این خودروها برای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به ۱۵ کیلووات ساعت برق نیاز دارند، ضمن اینکه آلودگی تولید نمی کنند و امروز این خودروها در دنیا به خاطر استفاده از خودروهای لیتیمی به سرعت در حال توسعه هستند.

وی گفت: استفاده از خودروهای برقی تا ۱۰ سال با این وضعیت ادامه دارد، اما محدودیت اصلی کمبود منابع لیتیم و سدیم در جهان است که جزو فلزات محدود هستند.

وزیر صمت گفت: از برق خورشیدی، بادی و تجدیدپذیر می توان هیدروژن درست و به عنوان ذخیره کننده برق استفاده کرد، امروز خودروها به صورت کامل هیدروژنی نیستند بلکه خودروهای هیبریدی در حال تولید است.

علی‌آبادی با بیان اینکه امروز شهر تهران به نهضت خودروهای برقی نیاز دارد، گفت: پیش از این به شهرداری تهران پیشنهاد داده بودیم، اما اهتمام لازم وجود نداشت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید