تاثیر کاهش 7 درصدی نرخ فولاد در قیمت گذاری خودرو

0
کارخانه فولاد
کارخانه فولاد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر عرضه فولاد در داخل به میزان نیاز داخل باشد، قیمت این محصول به صورت کلی حدود ۵ تا ۷ درصد کمتر از نرخ جهانی خواهد شد، بنابراین بهای کالاهای مرحله بعدی تولید نیز کاهش می‌یابد و این امر به نفع خودروسازان خواهد بود.

به گزارش نبض صنعت، علی جدی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر ضرورت اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه تولید خودرو، الزام تولیدکنندگان مواد اولیه تولید خودرو به تحویل این مواد با قیمت‌های دستوری به خودروسازان را راهکاری موقت برای کاهش هزینه‌های تولید دانست.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که موضوع تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تمامی صنایع رفع شود، افزود: اگر عرضه فولاد در داخل به میزان نیاز داخل باشد، قیمت این محصول به صورت کلی حدود 5 تا 7 درصد کمتر از نرخ جهانی خواهد شد، بنابراین قیمت کالاهای مرحله بعدی تولید نیز کاهش می‌یابد و این امر به نفع خودروسازان خواهد بود.

جدی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود عرضه فولاد، قیمت‌ در بازار بالا است حتی در برخی موارد تولیدکننده ناچار است این مواد اولیه را از دلالان بالاتر از قیمت موجود خریداری کند.

وی با بیان اینکه اگر عرضه به میزان نیاز نباشد، قیمت‌ها سلیقه‌ای تعیین می ‌شود، تصریح کرد: در برخی موارد بهای مواد اولیه موردنیاز تولید خودرو مانند فولاد از نرخ جهانی نیز بیشتر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اگر فولادی‌ها و سایر تولیدکننده مواد اولیه ملزم به ارائه محصولات تولیدی به میزان نیاز داخل شوند و حتی موظف شوند که 15 درصد بیش از نیاز داخل به بازار عرضه کنند، هزینه تمام شده تولید کالاهای مرحله بعدی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید