نبض صنعت خبر می دهد
تمدید ۸ ماهه مهلت خودروسازان برای دریافت استاندارد‌های ۸۵گانه

0
ایران خودرو فارس
در حالی که پایان تیرماه آخرین مهلت خودروسازان برای دریافت استانداردهای ۸۵گانه بود، معاون سازمان ملی استاندارد از تمدید ۸ ماهه  این مهلت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، فروردین امسال وزارت صمت با ارائه جدولی، برنامه زمانبندی رعایت استانداردهای ۸۵گانه خودرویی را ارائه کرد که طبق آن باید خودروسازان تا پایان تیرماه به این استانداردها مجهز می شدند.

این در حالی است که حالا معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد از تمدید این مهلت خبر داده است.

محمدرضا درگاهی، معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد در بازدید سرزده از پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا گفت: هدف ما از بازدید سرزده از پارکینگ خودروسازان پاسخ به تماس‌های مردمی فراوانی است که ابراز گلایه می‌کردند از روند تحویل خودروها.

وی گفت: با توجه به فرمان ۸ ماده‌ای رئیس جمهور و تاکید رئیس سازمان ملی استاندارد، از پارکینگ‌های دو خودروساز بازدید به عمل آمد و مشخص شد هیچ مشکلی در زمینه تاییدیه استاندارد وجود ندارد و روند تاییدیه در کمترین زمان انجام می شود.

معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد درباره تاییدیه استاندارد خودروی تارا نیز گفت: خودروی تارا مشکل کوچکی داشت که هفته گذشته تاییدیه استاندارد آن صادر شد.

وی درباره خودروی پژو پارس هم گفت: با توافقی که بین وزیر صمت و رئیس سازمان ملی استاندارد انجام شده قرار شد طی زمانبندی مشخص تعلیق استاندارد‌های ۸۵ گانه برطرف شود که بر اساس هر خودرو زمانبندی خاصی تعیین شده است و برای خودروی پژو پارس هم همینگونه است.

درگاهی گفت: قرار است تا پایان سال هر خودرویی که توانست استاندارد‌های ۸۵ گانه را بگذراند تاییدیه استاندارد دریافت کند.

وی گفت: خودروسازان یک سال است که در جریان موضوع استاندارد‌ها قرار گرفته اند و باید همه استاندارد‌های اعلام شده بر روی خودرو‌ها پیاده شود.

به گزارش نبض صنعت، ابتدای امسال جدولی از سوی دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در خصوص زمانبندی اجرای استاندارهای ۸۵گانه به تفکیک گروه‌های خودرویی اعلام شد که طبق آن، استانداردهای جدید برای گروه خودروهای سواری (گروه خودرویی M۱) تعریف شده و نهایت زمان اجرایی شدن آنها تیرماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده بود.

به این ترتیب خودروهای داخلی باید تا پایان تیرماه تمام موارد استانداردهای ۸۵گانه را پاس می کردند.

مهدی اسلام‌پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران اواخر تیرماه گفته بود: با توجه به اهمیت حفظ امنیت و ایمنی مردم مهلت داده شده برای تایید استانداردهای ۸۵گانه خودرویی که پایان تیر ماه در نظر گرفته شده، تمدید نمی‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید