وعده افزایش تولید تایر

0
تایر
تایر
رئیس انجمن صنعت تایر كشور گفت: تولید تایر در این ماه به نسبت ماه‌های قبل بهتر و بیشتر شده و بخشی از كاهش تولید در این ماه جبران خواهد شد و فرصت خوبی است كه در شش ماه باقی مانده از سال كاهش تولید را جبران كنیم.

به گزارش نبض صنعت، جمال میرزایی درباره قیمت لاستیك خودرو اظهار كرد: تولید تایر در كشور به دلیل مشكلات ارزی طی ماه‌های گذشته كاهش پیدا كرد اما این مشكلات در هفته‌های اخیر خیلی كمتر شده و اثر آن هم روی تولید كاملاً مشخص است.

وی افزود: تولید تایر در این ماه به نسبت ماه‌های قبل بهتر و بیشتر شده و بخشی از كاهش تولید در این ماه جبران خواهد شد و فرصت خوبی است كه در شش ماه باقی مانده از سال كاهش تولید را جبران كنیم.

رئیس انجمن صنعت تایر كشور گفت: با توجه به سیاست‌هایی كه وزارت صمت در پیش گرفته تصور می‌كنم قیمت تایر در بازار آزاد باید كاهش پیدا كند و باید امیدوار باشیم كه هم تولید افزایش پیدا كند و هم قیمت كاهشی شود.

میرزایی نوسازی و روزآمدی و سرمایه گذاری در كارخانه‌های تولید تایر و صنعت تایر را یك ضرورت دانست و اظهار كرد: شركت‌های تولید تایر به جز یك شركت بزرگ، در حد ۳۰ هزار تن تولید می‌كنند كه قاعدتاً برای كاهش قیمت تمام شده باید افزایش ظرفیت دهند.

رئیس انجمن صنعت تایر كشور گفت: با توجه به نیاز كشور به این توسعه و وجود ظرفیت صادرات به كشورهای همسایه، نوسازی و توسعه صنعت تایر ضروری است كه البته پروژه‌های تعریف شده ما در بخش توسعه، قابل ملاحظه است و طبق آمارها در حد ۲۰۰ هزار تن ظرفیت توسعه تعریف شده است كه امیدواریم بودجه ارزی آن تأمین شود و از بحران‌ها خارج شویم و صنعت تایر هم بتواند با انجام صادرات نیاز ارزی خودش را تأمین كند.

وی با بیان اینكه مشكلات ارزی و عدم صادرات تأثیر خودش را بر میزان تولید و تأمین مواد اولیه و قیمت تمام شده خواهد گذاشت اظهار كرد: كمبود تایر در كشور موضوع حادی نیست و بنده تصور می‌كنم كه تقاضا بیشتر از مصرف است.

میرزایی با اشاره به اینكه بازار تایر در سه سایز رینگ ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ دچار التهاب است گفت: بیشترین مقدار كاهش تولید تایر در حوزه‌ای است كه خیلی تقاضا وجود ندارد و ما تولید تایر سواری را افزایش دادیم.

رئیس انجمن صنعت تایر كشور اظهار كرد: ما به جز رینگ ۱۳ كه به دلیل حذف نیاز خودروساز، كاهش تولید داشتیم، در سایر سایزها كاهش تولیدی نداشتیم و حتی تولید رینگ ۱۵ را نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش دادیم و در واردات هم ۷۰ درصد افزایش داشتیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید